10 minútový video tréning brušných svalov

10 minútový video tréning brušných svalov

Brušné svalstvo si môžete precvičiť už za 10 minút. Zvládnete to doma a bez akýchkoľvek fitness pomôcok. Vybrali sme rýchle, no zato efektívne cviky na brucho pre začiatočníkov, mierne pokročilých aj pokročilých.

Postačí vám podložka, pohodlné oblečenie a chvíľa nerušeného času. Pred tým, než sa pustíte do samotného cvičenia, nezabúdajte na rozcvičku celého tela. Opatrne rozhýbte svoju chrbticu, ruky aj nohy, venujte pozornosť krku a kĺbom. Tieto cvičenia vám pomôžu spevniť a vytvarovať bruško bez ohľadu na to, či ste úplný začiatočník, alebo cvičíte pravidelne. Zahrňte ich do tréningového plánu 3 až 5 dní v týždni a výsledky na seba nenechajú dlho čakať. Cviky na brucho môžete vykonávať kedykoľvek počas dňa. Ako na to?

Video: Cviky na brucho pre začiatočníkov


Prvým bodom cvičenia sú klasické skracovačky, no môžete ich nahradiť aj skracovačkami so zdvihnutými nohami. Po nich prichádza na rad dvíhanie nôh smerom k hrudníku, alebo obrátené skracovačky. Tie precvičia spodné brušné svalstvo. Pokračujte pohybom trupu tak, aby ste sa dotýkali raz jednej a raz druhej päty. Nasledujú skracovačky do kríža, skracovačky so zdvihnutými nohami a plank.

Video: Cviky na brucho pre mierne pokročilých


Cvičenie začnite intenzívnymi skracovačkami koleno-lakeť. Po vystriedaní nôh nasleduje otočenie na brucho a dvíhanie rúk a nôh na kríž. Pri tomto cviku pocítite svaly v spodnej časti chrbta. Pokračujte zdvíhaním spevnených nôh a sériu cvikov zopakujte.

Video: Cviky na brucho pre pokročilých


Intenzívne cvičenie začína obrátenými skracovačkami s vystretím nôh. Druhým cvičením sú nožnice so spevnenými nohami, nasleduje cvik „horolezec”, ktorý spočíva v plankovej pozícií s priťahovaním kolena k lakťu. Po vystriedaní oboch nôh sú na rade skracovačky koleno-lakeť. Sériu zakončíte plankom do strán.

Úroveň náročnosti cvičení môžete zvýšiť, akonáhle bude vaše momentálne cvičenie nepostačujúce. Náročnosť zvyšujte postupne, nepresilujte sa a doprajte si dostatok regenerácie. Chudnutie a spaľovanie tukov v oblasti brucha by nemalo byť krátkodobou záležitosťou. Udržiavanie zdravej váhy a krásnej postavy je beh na dlhú trať. Chcete začať s pravidelným cvičením? Pozrite sa na ďalšie cviky na pevné brucho, ktoré vám dajú zabrať bez toho, aby ste museli navštíviť posilňovňu. 

Tagy článku: