Rady pre začínajúcich bežcov a iných športovcov

Táto téma iste zaujíma každého začínajúceho a možno aj mierne pokročilého bežca. Informácia o chybách pri behaní síce nie je ťažké zohnať, často však vyvolajú riadny zmätok. Nie je jasné, či sú správne alebo nesprávne, či sa na ne dá spoľahnúť, ťažko sa v nich vyznať. V konečnom dôsledku tak môžu spôsobiť viac škody než úžitku.

Tento zoznam najčastejších chýb pri behu podľa oblastí je overený časom a skúsenosťami mnohých športovcov. Dá sa aplikovať aj pri iných športoch.

Nastavenie tréningu a technika

  • Absencia rozcvičkyokysličenia organizmu.
  • Absencia fázy uvoľnenia  – vyklusania.
  • Žiadny strečing pred tréningom a po ňom.
  • Nesprávna technika.
Strečing
Strečing nie je dôležitý len po tréningu, ale aj po ňom.

Nastavenie tréningového plánu

  • Príliš intenzívny tréningový plán.
  • Nedostatočná regenerácia.
  • Nevyvážené telesné partie, pretrénované nohy, ale slabá vrchná polovica tela.
  • Tréning neznamená ísť na 100 % (najlepšie je tak 80 až 90 %, ale o tom inokedy).
  • Tréning každý deň ( do tréningového kalendára je lepšie zaradiť aj oddych).

Strava

  • Nesprávne sa stravujete.
  • Podceňujete dopĺňanie stratených minerálov, energie, tekutín.
Snaženie počas tréningu podporí alebo zmarí aj výber stravy
Snaženie počas tréningu podporí alebo zmarí aj výber stravy

Psychika

  • Zabúdate, že šport je tu pre radosť, pre úsmev na tvári.
  • Preceňujete svoje možnosti a od začiatku chcete trénovať ako váš športový idol.

Vybavenie

Isteže, mnoho ľudí, mnoho skúseností. S uvedenými bodmi nemusia súhlasiť všetci, dá sa však povedať, že ide o zásady, ktoré sú preverené časom a množstvom športovcov. Čím viac bodov sa vám podarí dostať do každodennej praxe, tým efektívnejšie bude vaše snaženie. Mali by tvoriť úplný základ a platia prakticky v každom športe. Zoznam, samozrejme, nie je definitívny, takže do komentárov pokojne dopíšte vlastné skúsenosti alebo nápady.

  • Komentáre

Pridať komentár

Pridať komentár

Oznamovať
avatar
wpDiscuz
  • Podobné články
0
Beh Strava Bielkoviny Sacharidy Šport Výživa

Čo jesť týždeň pred maratónom?

0
Recepty

Ľahký zapekaný losos

0
Beh Zdravie Šport

Bežecké zranenie: bežecké koleno

Navigácia

Magazíny