Je regenerácia po behu skutočne potrebná?

Odpoveď je jednoznačne áno. Dôležitý je nielen tvrdý bežecký tréning, ale aj regenerácia po ňom, a to možno viac, ako si myslíte. Chcete zlepšiť svoju výkonnosť? Tak nezabúdajme na pauzy v tréningoch a nepodceňujte regeneráciu.

Strečing predchádza poškodeniu svalov
Strečing predchádza poškodeniu svalov

Poškodenie svalov pri behu

Určite viete, že nápor vo forme tréningu naše svaly poškodzuje. Síce nie natrvalo, ale predsa. Svalové vlákna vykazujú značné poškodenie napríklad ešte aj sedem dní po menšom maratóne. Počas prípravy a tréningu by sme sa tomu mali snažiť v čo najväčšej miere zabrániť. Ako na to?

Ako sa vyhnúť poškodeniu svalov

  1. Pravidelná regeneračná fáza v tréningu neuškodí. Práve naopak, prospeje.
  2. Pre začiatočníkov je najlepšie behať každý druhý deň, nemali by sa namáhať denne.
  3. Športovci, ktorí trénujú počas celého roka, potrebujú pauzu dlhšiu ako týždeň.

Či už ste amatéri alebo špičkoví športovci, oddych jednoducho musí byť. Regenerácia je jednou z fáz tréningu, preto poriadne a tvrdo trénujme, ale aj poctivo oddychujme :). K regenerácii patrí aj relax v saune, spánok, dobrá strava a výživa a strečing. Treba ju zaradiť vždy, keď telo dostalo poriadne zabrať – napríklad po pretekoch alebo intenzívnom behu na hranici svojich možností.

  • Komentáre

Pridať komentár

Pridať komentár

Oznamovať
avatar
wpDiscuz
  • Podobné články
0
Recepty

Raňajkový pohár s tvarohom a ananásom

0
Recepty

Pečený pstruh na bylinkách

0
Recepty Výživa

Ako nahradiť pečivo na raňajky a desiatu?

Navigácia

Magazíny