Chia puding s malinami

Chia puding s malinami

O semienkach chia ste už určite počuli – patria medzi najnovšie hity zdravého stravovania. V tomto prípade však nejde o hit, ale o naozaj hodnotnú potravinu. Medzi jej najväčšie výhody patrí, že je jedným z úplných zdrojov rastlinných bielkovín, tzn. že obsahuje všetky esenciálne aminokyseliny. Semienka chia sú navyše bohaté na vlákninu, omega 3 a 6 mastné kyseliny, vápnik, vitamíny skupiny B a antioxidanty. Pomôžu doplniť energiu a zlepšia sústredenie. Sú výborné na zahnanie hladu pri chudnutí a majú aj množstvo iných prospešných účinkov.
Chia puding s malinami Jednoduchý a chutný chia puding s malinami

Potrebujete

  • 1 šálku mandľového mlieka
  • 1 a pol banánu
  • 4 lyžice semienok chia
  • čerstvé alebo mrazené maliny

Postup

Banán poriadne roztlačte vidličkou, zalejte mandľovým mliekom a do zmesi pridajte chia semienka. Poriadne premiešajte a na 1 – 2 hodiny uložte do chlaničky. Semienka napučia a konzistencia nebude tekutá, ale krémová. Podávajte vo vysokých pohároch, do ktorých ste navrstvili maliny, chia puding a znova maliny. Dobrú chuť!