Tréningové tipy Javiera Gomeza

Tréningové tipy Javiera Gomeza

Španiel Javier Gomez sa preslávil mnohými skvelými výkonmi a umiestneniami, dá sa povedať, že aj životnými. Aké sú tajomstvá jeho úspechu? Prinášame vám pár tréningových tipov od majstra sveta v Xterre a strieborného šampióna z Olympijských hier v Londýne. Typický tréning dvojnásobného svetového šampioná Javiera Gomeza pozostáva týždenne z 20 – 25 km plávania, 350 – 400 km na bicykli a okolo 100 km behu. Vtedy si povie, že má za sebou skvelý týždeň. Obľubuje intenzitu, hlavne pri tréningu kondície a rýchlosti. „Presne to je to, čo mi pomôže byť rýchlym. Na začiatok však potrebujete objem a práve ťažké tréningy na dráhe a vo vode ma stále posúvajú vpred.“
Javier Gomez triatlon Učte sa od najlepších
Gomez si po každej sezóne vždy povinne odpočinie. Niekedy je to až mesiac úplne bez triatlonu. Počas tohto obdobia často cestuje, najradšej so svojou priateľkou. „Nevadí mi, že stratím kondičku. Keď začnem trénovať znova, ide to ťažko, cítim sa unavene a zle, no to ma núti k polovičným dávkam tréningov, lebo človek si niekedy ani neuvedomí, že si na seba toho vzal dosť. Kondícia sa nevráti späť len tak a je dobre nechať telo dýchať a nie vždy ho trápiť. Hlavne nie hneď na začiatku.“

Učte sa od najlepších

Javierov obľúbený tréning, ale iba ak je v perfektnej kondičke, inak je to pre neho nočná mora, pozostáva z 8×1 km na dráhe v tempe od 2:40 do 2:42 s dvojminútovým odpočinkom. Pri regenerácii sa spolieha na ľadové kúpele. „Myslím si, že mi pomáhajú zregenerovať oveľa viac ako masáž.“ Ak cestuje na preteky do Ázie alebo Ameriky, vždy sa vopred pripraví na časový posun a vyhradí si naň obvykle 6 dní. „Už som sa naučil, že počas týchto dní veľa trénovať nemôžem.“ Tvrdí, že predtým sa na preteky iba tak vybral a snažil sa ešte odtrénovať posledný ťažký tréning. Kým si však jeho telo zvyklo, už bolo neskoro a preteky nedopadli podľa očakávaní. Dôležité je myslieť na seba a počúvať svoje telo. Čo Gomez radí tým, pre ktorých je triatlon iba záľuba? „Najdôležitejšie je sa triatlonom zabávať – baviť sa tým, čo robíte, každým jedným tréningom,  pretekmi. Pretože to, či ste amatér alebo profesionál,  nie je  dôležité. Najdôležitejšie je to, aby vás to bavilo.“

Tagy článku: