Mandľové proteínové tyčinky

Mandľové proteínové tyčinky

Proteínové tyčinky. Drahý luxus, či užitočná vec? Prečo je dobré ich konzumovať? Dajú sa pripraviť aj doma zo zdravých a plnohodnotných surovín? Najdôležitejší výživový princíp, ktorý môžete v záujme zachovania svojho zdravia a vitality dodržiavať, je glykemický index. Skvelý odborník Dr. Rosedale sumarizoval otázku zdravia do jedinej vety: „Zdravie a dlhovekosť sú ovplyvnené množstvom tuku alebo cukru, ktoré ľudia spaľujú počas svojho života.“ Skúste tento zdravý recept na domáce proteínové tyčinky.
Arasidove maslo a domace proteinove tycinky Arašidové maslo spojí ingrediencie a dodá skvelú chuť a zdravé tuky

Potrebujete

  • 100 g ovsených vločiek,
  • 100 g proteínového prášku (najlepšie vanilkového),
  • 20 g arašidového masla,
  • 50 g vločiek mandlí,
  • trocha mlieka alebo vody.

Postup

V miske zmiešajte ovsené vločky s proteínovým práškom a arašidovým maslom. V prípade potreby pridajte trochu mlieka alebo vody. Miešajte, až do kým jednoliata nevznikne zmes, ktorá sa nebude lepiť. Zmes rozdeľte na 5 častí a vytvarujte 5 tyčiniek. Obaľte v mandľových vločkách. Ak nemáte radi mandle, môžete ich nahradiť strúhaným kokosom. Nechajte postáť v chladničke asi 20 minút.
Chutné a zdravé mandle Mandle sú výborným zdrojom rastlinných bielkovín

Nutričné hodnoty

  • Energetická hodnota: 232 kcal,
  • bielkoviny: 23,5 g,
  • sacharidy: 13,9 g,
  • tuky: 8,9 g.
Proteínovú tyčinku odporúčam konzumovať tesne po tréningu. Pomôže hlavne vytrvalostným športovcom (triatlon, cyklistika, beh), ktorí potrebujú po tréningu ihneď doplniť zásoby glykogénu v pečeni a vo svaloch. Dobre padne aj kedykoľvek cez deň, keď máte naplnený program a potrebujete rýchlo zasýtiť. Dobrú chuť!