6 dôvodov, prečo bicyklovať každý deň

6 dôvodov, prečo bicyklovať každý deň

Hýbať by sme sa mali každý deň a bicykel je skvelý, v meste aj rýchly transportný prostriedok. Ak každodenné bicyklovanie považujete za nedosiahnuteľný cieľ, našich 6 dôvodov vás presvedčí o tom, že budovanie tohto zvyku bude stáť za to. Nemusíte pritom šliapať dlhé kilometre, postačí aj 15 minútová jazda. 

Ak s bicyklovaním iba začínate, predstava, že na kolesách strávite dlhé hodiny každý deň, nie je lákavá. Na to, aby ste benefity bicyklovania pocítili na vlastnej koži, ale nemusíte podávať profesionálny výkon. Zlepšíte si kondíciu, neškodíte životnému prostrediu a ušetríte na pohonných látkach. Dôvodov, prečo s bicyklovaním začať, je naozaj veľa.

Cestu do práce si užijete oveľa viac

Ak máte skutočne nabitý program, pohybovú aktivitu môžete zaradiť do svojej zabehnutej rutiny. Ak vám cesta do práce zaberie 20 minút autom či autobusom, vymeňte svoj dopravný prostriedok za bicykel. Ráno vás preberie a pripraví na nový deň, po práci si na ňom prevetráte hlavu. Cesta do práce na bicykli je jednoduchý spôsob, ako zaradiť šport do svojho dňa.

V zdravom tele zdravý duch!

Ak si zvyknete na pravidelné dochádzanie do práce na bicykli, alebo voľnočasové denné bicyklovanie, ocení to vaše telo aj myseľ. Jediné 30 minútové cvičenie dokáže zlepšiť sústredenie, reflexy aj kreatívne myslenie. Bicyklovanie je vhodné najmä pre to, že príliš nezaťažuje kĺby, takže je vhodné takmer pre každého. Pomôže vám odbúrať stres a ako každé iné cvičenie, aj toto do tela vyplaví hormóny šťastia, čo ocenia aj vaši kolegovia.

Budete mať vyššie sebavedomie

Dokonca ešte skôr, než pocítite zlepšenie vašej kondície. Ak zvládnete pol hodinu bicyklovania každý deň, povzbudí vás to aj na výlet do hôr či bežeckú súťaž. Váš vzťah k športu bude lepší a možno vás príjemne prekvapí, koľko toho skutočne zvládnete. Budete sa tak cítiť zdravšie a vaša nálada bude lepšia, čo priamo ovplyvní aj vaše sebavedomie.

Môžete zjesť aj vlka

Bez ohľadu na ciele, ktoré máte vzhľadom ku svojej váhe, o zdravý a vyvážený jedálniček by ste sa mali snažiť za každých okolností. Nejde iba o kilá navyše - zlé stravovanie ovplyvňuje vaše celkové zdravie. Zo štúdie univerzity Bath vyplynulo, že denné cvičenie dokáže zabrániť nezdravým metabolický zmenám a náhlemu zvýšeniu cukru v krvi. Ak si radi pochutíte na nezdravom jedle, každodenné bicyklovanie zníži jeho negatívny vplyv na vaše telo.

Váš spánok bude kvalitnejší

Stres v spojení s elektronickými zariadeniami, ktoré si neustále pýtajú vašu pozornosť, spôsobuje časté problémy zo spánkom. Máte problémy so zaspávaním, zobúdzate sa počas noci a ráno nie ste ani trochu oddýchnutí? Každodenné bicyklovanie vám môže pomôcť. Športová aktivita zameraná na kardio zlepší váš spánok a prirodzený rytmus vášho organizmu

Dožijete sa vyššieho veku 

Kvalitný spánok, bystrejšie myslenie, zdravé telo a dobrá nálada vás neopustí ani s vyšším vekom. Taiwanská štúdia ukázala, že už 15 minút športovania denne zvýši predpokladanú dĺžku života o 3 roky. Pritom sa športu nemusíte venovať celý život na profesionálnej úrovni, malé kroky pre svoje zdravie môžete urobiť kedykoľvek. 

Pripravení začať? Prečítajte si, aká je vhodná cyklistická príprava v zime alebo na jeseň.