Čo sa deje s vaším telom pri pravidelnom bicyklovaní

Čo sa deje s vaším telom pri pravidelnom bicyklovaní

Pravidelná cyklistika so sebou prináša viacero benefitov. Opakované točenie pedálov má viac pozitívnych účinkov ako ste si možno mysleli. Pozrime sa na to, čo sa stane s vaším telom po rôznych časových fázach pravidelného bicyklovania.

Prvá jazda po dlhom čase

Zima sa skončila a vy rozmýšľate, akému športu by ste sa mohli začať pravidelne venovať. Kedysi ste na bicykel nasadali s radosťou, ale dnes už tento pocit opadol? Skúste mu dať druhú šancu. Už len po samotnej prvej jazde získate dobrý pocit. Po prvých minútach jazdy sa zvyšuje rýchlosť vášho metabolizmu. Zrýchľuje sa prietok kyslíka a krvi do mozgu, vďaka čomu začnete byť pozitívne nabudený. Dôjde k tzv. vyčisteniu hlavy.

Zvýšený prietok krvi umožní bunkám prijať viac kyslíka za kratší čas, čo vytvára ideálne podmienky pre znižovanie hmotnosti. Po jazde sa však môžete stretnúť s pocitom vyčerpania a bolesťou sedacích svalov, ktorá je pre cyklistov typická. Po pár dňoch však táto bolesť prejde a vy môžete opäť vysadnúť na sedlo. Vaše telo sa novej aktivite rýchlo prispôsobí a problémy, ktoré sú po cyklistike typické, budú každým ďalším tréningom miernejšie.


Po mesiaci si zlepšíte kondíciu

Spolu s kondíciou sa zlepší aj vaša sila. Tréning môžete robiť s vyššou intenzitou a po tréningu budete pociťovať menšiu bolesť a únavu. Zvýši sa vaša kapacita pľúc a zlepší sa fungovanie srdca a krvných ciev. A tu pozitívne účinky ani zdaľeka nekončia. Imunitný systém bude silnejší a vaše telo bude lepšie regulovať hladinu cukru a bude uchovávať menej tuku. Okrem toho začne rýchlejšie tráviť bielkoviny a sacharidy.

Po viacerých mesiacoch až roku

Vaše telo začne po pravidelnom bicyklovaní vyzerať inak. Zvýšite svoju vytrvalosť, zefektívnite prácu srdca a znížite v pokoji svoj tep, vďaka čomu znížite riziko kardiovaskulárnych ochorení. Pravidelné jazdenie prináša okrem fyzických benefitov, aj tie psychické. Počas pravidelného jazdenia budete menej náchylný na stres, zmeny nálad, pocit úzkosti a dokonca aj depresie. Bicyklovanie sa stane neodlúčiteľnou súčasťou vášho života.


S pravidelným jazdením môžete začať napríklad aj tak, že cestou do práce vymeníte auto alebo mestskú dopravu za bicykel. Koľkokrát do týždňa si sadnete na bicykel?

Tagy článku: