Výrobca bicyklov spoločnosť Pinarello predstavila najnovšiu verziu svojho závodného bicykla Pinarello Dogma F. Ide o top model tejto značky, ktorý rieši hlavné problémy predchádzajúcich modelo z rady F. Značka tvrdí, že na tomto cestnom bicykli vylepšila aerodynamiku a dosiahla citeľné zníženie hmotnosti. Vo veľkosti M na top konfigurácii je možné dosiahnuť jednoduchšie váho pod 7 kg.
Tento cestný bicykel a aj jeho predchádzajúce generácie sú naozaj pôsobivé a jedinečné. Osobne si myslím, že to je super dizajn. Uplynulo 22 rokov od prvej verzie Pinarello Dogma, ktorá bola uvedená na trh v roku 2002, a odvtedy technológia výrazne pokročila. Najnovšia verzia Pinarello Dogma F je výsledkom dizajnového procesu, ktorý začal podrobnou analýzou výkonu Gerainta Thomasa na Tour de France 2022.
Tím výkonu Ineos Grenadiers zistil, že zlepšenie aerodynamickej efektivity o 0,2 % by znamenalo úsporu 175 g na bicykli. Toto poznanie sa stalo základom pre dizajnérsky tím Pinarella počas celého projektu. Úspora 175 gramov na už tak vyspelom ráme nie je jednoduchá úloha, preto sanový cestný bicykel Pinarello Dogma F sústredí na malé, ale významné optimalizácie v celom bicykli, nech je jazda na bicykli ešte rýchlejšia.
Nový karbón CARBON M40X
Pinarello Dogma využíva ešte tuhší karbón CARBON M40X. Testovali nové usporiadanie z uhlíkových vlákien z modelov X-Light a tímových bicyklov Ineos Grenadiers a vzniklo niečo jedinečné. Nové karbónovové vlákno umožnilo tvorcom dosiahnuť ďalšiu úroveň výkonu bočnej tuhosti na najnovšej generácii tohto bicykla.
Celkovo sa silueta nového Dogma F príliš nelíši od predchádzajúceho modelu, ale existujú niektoré zjavné zmeny, najmä v prednej časti bicykla. Pinarello úplne prepracoval prednú časť bicykla s osobitným dôrazom na hlavovú trubku, ktorá je teraz hlbšia a užšia, čo zlepšuje aerodynamiku. Sú tam nové prvky, čo zlepšujú aerodynamiku.
Nižšia váha rámu
V prípade hmotnosti rámu bola predchádzajúca verzia Dogma F kritizovaná, ale od roku 2024 sa to zmení. Pinarello tvrdí, že znížilo hmotnosť nového rámu o 108 gramov vďaka novej a vylepšenej technológii uhlíkových vlákien od výrobného partnera Toray. Toto by malo výrazne pomôcť, aby sa rám stál konkurenčnejším.
Geometria bicykla zostáva podobná, ale boli vykonané menšie úpravy, ako je zvýšenie rozchodu vidlice na 47 mm, čo má zlepšiť stabilitu pri vysokej rýchlosti. Pinarello tiež aktualizoval integrované riadidlá Most Talon, ktoré sú teraz ľahšie, rýchlejšie a viac aerodynamické. Nové riadidlá majú teraz mierne rozšírené držadlá, čo by malo ďalej zlepšiť aerodynamiku. Nakoniec, nový Pinarello Dogma F bude k dispozícii v siedmich rôznych modeloch a konfiguráciach.
Ak chceš poskladať Pinarello na mieru alebo objednať v tvojej obľúbenej konfigurácii, tak nám napíš na info@trenujeme.sk alebo zavolaj na 0905343785. Radi ti pomôžeme.