Jarné sústredenie

Jarné sústredenie

V dnešnom článku venovanému cyklistike nadviažeme na predchádzajúci príspevok o tréningu pred nadchádzajúcou sezónou a budeme sa venovať jarnému sústredeniu. Zodpovedne sa na sústredenie pripraviť a poctivo trénovať neznamená len zbaliť si všetky veci a odcestovať na bezhlavý tréning z jedného dňa na druhý. V článku nebudeme rozoberať vhodné destinácie, ani výhodnosť pobytov, keďže bez kvalitného tréningu môže byť aj to najdrahšie sústredenie zahodením investície. Ak nechcete patriť medzi tých, ktorí každoročne opakujú tie isté chyby, pričom sami cítia, že čosi je nesprávne, čítajte ďalej.
Jarné sústredenie na bicykli Vyhnite sa najčastejším chybám počas jarného sústredenia.

Najčastejšie chyby

A. Na jarné sústredenie som prišiel trénovať, nie oddychovať Veľmi nebezpečná veta, ak ju vyslovíte v zmysle, že na sústredení si neplánujete dať ani jeden voľný deň a denne točiť až do vyčerpania. Mnoho cyklistov prichádza na desaťdňové sústredenie a snažia sa ho naplno využiť. Problémom však je, že po každodennom náročnom tréningu vaše telo už v druhej polovici sústredenia nedokáže odviesť plnohodnotný tréning a prínos sústredenia je nižší, ako keby ste zaradili jeden ľahký voľný deň. Únava dostáva telo do katabolizmu a vedie k zníženiu koncentrácie, čo môže viesť k pádom, čím ohrozujete nielen seba, ale aj skupinu ďalších cyklistov. Odporúčame systém 3 dni a po nich deň voľna, prípadne 4 dni a deň voľna. Ani počas dňa voľna si nemusíte lámať hlavu nad nevyužitým dňom. Ľahko sa môžete odviezť do mesta na kávu alebo koláč a obzrieť si krásy krajiny, ktoré počas tréningu registrovať nestíhate. B. Trénovanie podľa ostatných a nie podľa seba Častá chyba, hlavne v skupine výkonnostne nevyrovnaných cyklistov. Podstatou tréningu je adaptácia vášho tela na športové zaťaženie. Sústredenie nie sú preteky a dokazovať ostatným, že zvládnete veľa, tu nie je na mieste. Vopred sa na tom v skupine dohodnite. Rýchlejší môžu ťahať dlhšie špice, slabší zase môžu jazdiť v háku, aby zbytočne nevyvádzali skupinu z tempa alebo netrénovali vo vysokej intenzite. Dôležité je, aby ste absolvovali obrovskú časť tréningu v aeróbnom režime a budovali tak pevný základ. Ak sa vám to vo vašej skupine nedarí, bude vhodnejšie nájsť si iných sparing partnerov.

S čím prichádzam na jarné sústredenie

A. S vedomosťou o tom, koľko mám natrénované Každý z vás by mal vedieť koľko hodín, resp. kilometrov má na bicykli v rámci zimnej prípravy natrénovaných. Čím menej, tým pomalšie by ste mali začať a tým neskôr zaraďovať náročné intervalové tréningy. Potrebujete pevný aeróbny základ, dávajte si ale pozor na techniku šliapania, pekné kruhové točenie a správne dýchanie. Ak sa chystáte na sústredenie koncom apríla, je dosť pravdepodobné, že nejaké kilometre už najazdíte aj doma a na sústredení môžete trénovať aj vo väčších kopcoch, opäť sa však pozerajte v prvom rade na seba a v mysli majte vytesané, že sústredenie nie sú preteky. B. S pripraveným tréningovým plánom Venujte tomu dostatočný čas, sadnite si s trénerom alebo so skupinou, s ktoru sa na tréningový kemp chystáte a vopred si tréningy naplánujte. Tu opäť pridáme dôležité odporúčanie: prvé dva až tri dni sústredenia berte skôr ako zoznamovacie, adaptujte sa na prostredie. Vaše telo bude rozladené z cestovania, najmä, ak ste cestovali autom a ešte k tomu cez noc.
Tréning na bicykli Nepodceňujte plánovanie tréningov počas sústredenia.
Je to veľmi dôležité, ak budete na sústredení približne 14 a viac dní. Vtedy je dobré nechať si v prvé dni veľkú rezervu, aby ste mohli ďalšie dni trénovať plnohodnotne, koncentrovať sa na tréning a tréningové dávky postupne zvyšovať. Je nevhodné trénigy skracovať z dôvodu únavy, vtedy môžete konštatovať, že ste úvod sústredenia pokazili, dať si deň voľna, spraviť hrubú čiaru a skúsiť to odznova. Tréning na sústredení je veľmi zložitá vec, preto je ťažké zhrnúť celú podstatu do niekoľkých desiatok viet. Na čo si dať pozor a čo si so sebou na sústredenie priniesť, sú však najdôležitejšie predpoklady na to, aby ste si z tréningového kempu odniesli dobrý počet správne natrénovaných kilometrov. A o to práve ide. Najrizikovejším faktorom je však imunita po návrate zo sústredenia. Dávajte si veľký pozor, aby ste neochoreli a nezahodili tým všetko úsilie.

Tovar bol pridaný do košíka

ENTIRE
25.00 €