V roku 2021 začala byť moja Dogma F8 už po 4 sezónach a vyše 60 000 km značne jazdená a tak som uvažoval o novom bicykli. Prišla možnosť mať novinku Isaac Element, ktorú testoval aj Tom Boonen. Pri test jazde to bol vcelku príjemný zážitok. Rám tuhší ako moje Pinarello s dobrou ovládateľnosťou.
Tak som do toho išiel, aj napriek vtedy slabšej dostupnosti top modelovej sady Sram Red AXS priamo na modeloch bicyklov Isaac Cycle a zobral som model na Sram Force AXS. Na objednaný Red som čakal vyše roka, keďže ešte na trhu boli dozvuky nedostatku komponentov.
Dnes mám na tomto modeli odjazdených viac ako 50000 km a množstvo pretekov. Za 3 sezóny som vymenil dve konfigurácie ak ide o prehadzovačku a aj kolesá.
Holandská značka Isaac Cycle už roky patrí medzi tých výrobcov, ktorí namiesto marketingu stavajú na poctivej inžinierskej práci. Ich model Element je dôkazom, že špičkový cestný bicykel nemusí byť len o extrémoch, ale o dokonalej rovnováhe medzi nízkou hmotnosťou, tuhosťou a čistou efektivitou.
Toto platí práve pre Isaac Element.
Základom modelu Element je rám z materiálu Advanced Carbon Tech Quad 60. Táto technológia kombinuje štyri typy uhlíkových vlákien s rôznou orientáciou, čo umožňuje dosiahnuť ideálny kompromis medzi tuhosťou a pružnosťou v kľúčových častiach rámu. Číslo označuje pevnosť uhlíkových vlákien, ktorá dosahuje až 60 ton na štvorcový palec. Rám je viac vrchársky ako na zrýchlenia na rovinke.
Hmotnosť samotného rámu vo veľkosti L sa pohybuje okolo 750 gramov, čo je hodnota, ktorá ho radí medzi absolútnu špičku v segmente diskových pretekárskych rámov.
V spojení s pevnými osami Thru-Axle 12 mm a hlavovým zložením 1,5" pôsobí celý rám extrémne pevne a stabilne. Presne tak, ako sa od pretekárskeho bicykla očakáva.
Toto vnímam pre to čo jazdím aktuálne ideálne. Jazdím hlavne kratšie tréningy, občas nejaký pretek alebo dlhší výlet. Síce oproti Dogme tomu chýba univerzálnosť pri jazdení, aero tvary a väčšie pohodlie. Výhodou je zase lepšie zrýchlenie v zjazde, ovládateľnosť, ale aj nízka strata energie hlavne od rýchlosti 32 km/h a viac.


Dizajn, jazdné vlastnosti a aerodynamika
Element stavia na čistom, uhladenom dizajne s dôrazom na funkčnú aerodynamiku. Vedenie káblov je kompletne integrované do rámu aj kokpitu, čo nielen zlepšuje aerodynamický profil, ale zároveň vytvára elegantný vizuálny dojem. Teraz jazdím model v prevedení Granite Grey, ktorý pôsobí minimalisticky, no zároveň prémiovo. Prvý Element som mal vo farbe Crystal Black, čo bolo tiež fajn. Postupne som prešiel aj na lepšie kolesá Fast Forward RAW 44.
Rám ponúka priechodnosť plášťov až do 32 mm, čo rozširuje jeho využitie aj na dlhšie alebo členitejšie trasy, kde širší plášť dokáže výrazne zvýšiť komfort bez straty efektivity.
Rovnako pozornosti hodný je integrovaný karbónový kokpit Isaac Airflow 2.0, ktorý okrem nízkej hmotnosti 240 gramov prispieva k výbornej aerodynamike a čistej ergonómii posedu.
Predná vidlica je samozrejme karbónová a prispieva k presnému vedeniu stopy aj v rýchlych zjazdoch. Celok pôsobí pevne, kompaktne a bez zbytočných vibrácií. Isaac Element patrí medzi tie bicykle, ktoré ti dajú okamžitú spätnú väzbu. Každý záber do pedálov sa premieta priamo do pohybu vpred, rám nepruží zbytočne ani pri silových šprintoch.
Dnes model jazdím na najnovšom Sram Red s kľukovým wattmetrom a po bikefittingu jazdí ešte o niečo lepšie. Doteraz som s bicyklom absolvoval niekoľko krát preteky Istria300 krátku 200 km, ale aj najdlhšiu trasu 300 km, Mondsee 200 km, Alpenbrevet Platin Tour s 7200 m prevýšením a iné preteky. Jazdím tri až šesť krát týždenne. Ešte 2 sezóny by mal vydržať a potom uvidím pre aký model sa rozhodnem v roku 2027.

