Denný režim alebo prvý krok k zdraviu

Denný režim alebo prvý krok k zdraviu

Z každej strany počúvame, že naše telo nie je stvorené na celodenné sedenie alebo ležanie bez pohybu. Že zlá životospráva tiež zvyšuje riziko moderných chorôb. Že za ňu zodpovedáme my sami, lebo je priamo závislá od nášho denného režimu. Všetci to vieme, ale napriek tomu nevieme, ako začarovaný kruh povinností a zlých návykov pretnúť.

Ako to byť nemá

Ráno vstanem, idem sa najesť, vyrazím do práce alebo školy, pracujem, a potom sa prejdem (ak vôbec) na obed a utekám späť do práce. Vonku je zima, tak radšej pôjdem autobusom alebo autom, a to až pred kanceláriu. Pokračujem v práci, počas ktorej si doprajem aj bonusový poobedňajší dezert. Po práci idem MHD alebo autom domov. Večer ma čaká stretnutie s priateľmi, pozeranie TV alebo filmu na počítači. Niekedy sa z toľkej pasivity ani nedá zaspať,  lebo mám priveľa energie. A čo šport alebo aspoň viac pohybu na  dennom svetle a čerstvom vzduchu? Veď nikto z nás nie je netopier alebo iný jaskynný tvor a umelému svetlu naozaj niečo chýba. Možno by nám dnes viac sedelo pomenovanie interiérový živočích. Na čerstvom vzduchu by sme pritom vraj mali tráviť ideálne aspoň toľko času čo v interiéroch.
Práca na počítači Počítač nás každodenný
Je vám takýto denný režim povedomý? Kam podľa vás vedie? Pozitívny vplyv na zdravie a schopnosť viesť aktívny život asi mať nebude. A určite by každému prospelo ho zmeniť. Ako na to?

Zmena denného režimu

To, čo ste zameškali cez týždeň, za víkend nedobehnete. A víkendový život aj tak nestačí! Ak to chcete zmeniť a začať žiť aktívnejší život, v ktorom budete mať viac sily a lepšie zdravie, je potrebné začať konať. Všetko naraz sa zmeniť nedá, i keď je ľudské chcieť všetko a hneď. Tak to ale nefunguje. Ako sa hovorí – pomaly ďalej zájdeš. Vhodným a celkom jednoduchým prvým krokom je práve zmena denného režimu.
beh v zime Šport v prírode poteší telo i zmysly
Nedá sa však zmeniť zo dňa na deň, ale len postupne. Skúste začať nenápadným vynechaním lenivých aktivít a pridávaním tých aktívnych. Miesto autom sa do práce vyberte peši, na korčuliach alebo bicykli. Miesto výťahu použite schody. Na nákup nechoďte autom ale peši. Človek nakúpi menej a zabije trochu viac času, ale ten čas aspoň využil aktívne. Nákup si navyše musí domov dopraviť vlastnými silami, čo sa tiež dá považovať za určitú formu tréningu. Nečakajte na nástup zdravotných problémov – predchádzajte im. A začnite už dnes. Aj malá zmena je zmena, tak smelo do toho!

Tagy článku: