Ako sa z chodca stáva bežec

Ako sa z chodca stáva bežec

Beh, rovnako ako kráčanie, je prirodzený pohyb. Každý z nás sa naučil chodiť, a preto vie (alebo vedel) aj behať. Správna technika behu vychádza zo správnej techniky chôdze. Pod vplyvom sedavého životného štýlu a nesprávneho denného režimu ste to ale možno už zabudli. Zopakujte si princípy správnej techniky chôdze a behu.
Pri behu je základom správna technika Pri behu je základom správna technika a teda buďte opatrní, aby ste si neublížili.

Technika behu

Ak chcete dosiahnuť skvelú techniku behu, najprv sa pozrite pod nohy. Sledujte dĺžku kroku, musí byť vždy rovnaká. Ak sa takto naučíte aj chodiť, rovnomerne zaťažíte ľavú aj pravú stranu tela, chrbtice a kĺbov. V behaní naozaj treba dbať aj na vizuálnu stránka. Ak technika vyzerá pekne a súmerne, nenakláňate sa a nekývete, bežíte správne. Pri zlepšovaní techniky behu začnite chôdzou, lebo z nej všetko vychádza. Čudovali by ste sa, ako po osvojení si správnych princípov chodenia ustúpia napríklad aj problémy s chrbticou.
Správna technika chôdze Správna technika chôdze a behu dokáže zmierniť mnohé zdravotné problémy.

Kolísavý krok

Správny krok by mal vyzerať takto: došliapnutie na pätu a potom postupné odvinutie chodidla smerom dopredu k špičke. Žiadne bac, bac, celá noha naraz o zem. Takýmto spôsobom vám akurát tak vypovedajú službu kolená. Ak je váš krok (došľap) hlučný, je nesprávny. Ďalším dôležitým aspektom je smerovanie palca nohy. S palcom je to rovnako ako s nosom. Kráčate priamo za nosom, a tak aj noha má smerovať za palcom. Ak noha alebo palec ukazujú von (na kačicu), je to nesprávne. Skúste nohy nasmerovať do roviny a palce namieriť pred seba. Krok by mal prebehnúť celý, čiže skončiť až na špičke palca. Nebojte sa nohu používať ako kolísku. Prsty sú stavané presne na to. Správnou chôdzou dokážete predísť aj deformácii prstov a kĺbov. Takisto koleno musí smerovať dopredu, nie do strán. Zaujímavým faktom je, že aj nepatrné zranenie ako napuchnutý prst, pľuzgier, natiahnutie svalu či drobné podvrtnutie zmení vašu chôdzu. Môže tak spôsobiť bolesti dolných končatín alebo až chrbta. Pre telo je dôležitá súmernosť. Zamyslite sa, či informácie uvedené v tomto článku nemôžu stáť na začiatku riešenia dlhodobých alebo dokonca aj chronických bolestí, ktoré vás trápia.