Behanie je ako antidepresívum

Beh okrem pozitívnych účinkov na kondíciu, silu a zdravotný stav ovplyvňuje aj našu psychiku. Mnohí bežci si všimli, že sa vďaka nemu cítia vynikajúco a nevzdali by sa ho ani za nič. Prečo je to tak?

Možno ste stále chceli pravidelne behávať, vždy ste to však po niekoľkých pokusoch vzdali. Možno to bolo príliš ťažké, ale možno ste jednoducho nemali správnu motiváciu. Vedeli ste, že behom sa okrem dobrej postavy a skvelej výdrže dopracujete aj k čistej hlave, psychickej pohode a dobrému spánku?

Behom proti stresu a zlej nálade

Pri behu sa vylúči serotonín a endorfíny, teda dve zázračné látky, vďaka ktorým sa vám zlepší nálada a negatívne účinky stresu už nebudete pociťovať tak intenzívne. Endorfíny navyše aj tlmia bolesť a zlepšujú imunitu.

Beh v prírode alebo v meste
Beh v prírode vám zaručene zlepší náladu

Beháme zvyčajne vonku a práve to je ďalším dôvodom, prečo beh zlepšuje náladu. Príroda, čerstvý vzduch a prirodzené svetlo sú zaručeným životobudičom a keď ich spojíte s pravidelným zdravým pohybom, čoskoro spozorujete prvé výsledky. Po rannom tréningu vás tak bude čakať omnoho efektívnejší a spokojnejší deň v práci. Večer zase omnoho jednoduchšie a hlbšie zaspíte.

Behom k vyrovnanosti

Účinky meditácie na fyzické a psychické zdravie sú známe už dlhé roky. Jej základným princípom je sústrediť sa len na jednu vec. Určite poznáte ten pocit, keď sa vám hlavou preháňajú stovky myšlienok naraz a nijako ich neviete zastaviť. V takom stave sa len ťažko premýšľa, pracuje alebo odpočíva. Meditácia upokojí myseľ a prinavráti stratený pokoj.

Beh je výborným spôsobom meditácie, lebo sa naň treba sústrediť. Mnohí ľudia ho s radosťou využijú na to, aby v pokoji popremýšľali nad svojimi problémami alebo na chvíľu vypli. Stačí sa sústrediť na kroky, zvuk tenisiek, pravidelné dýchanie a okolie a čoskoro zistíte, že ste oveľa pokojnejší a hlavou sa vám už nepreháňa toľko myšlienok.

Ďalším dôvodom, prečo si pri behu tak dobre odpočiniete, je, že vás prinúti fyzicky sa vzdialiť od príčin stresu a zlej nálady, teda od počítača, telefónu alebo pracoviska.

Behom k vyššiemu sebavedomiu

Isteže, ak ste ešte len na začiatku, asi zo seba nebudete mať ktovieaký dobrý pocit. Ak však začnete pravidelne sledovať svoj výkon, napríklad aj pomocou tréningového denníka, časom si určite všimnete zlepšenie. To vám potom prinesie hlboký pocit spokojnosti so sebou, so svojím odhodlaním, so svojou výdržou a úspechom.

Behom k dobrej nálade a sebavedomiu
Beh vám zvýši sebavedomie

Behom určite aj zhodíte pár kíl, naberiete svaly a zlepšíte si výdrž. Aj to vám zdvihne sebavedomie, nič sa predsa nevyrovná pocitu, že ste to dokázali, hoci to zo začiatku možno bolo ťažké. Tento pocit potom jednoducho prenesiete aj do iných oblastí svojho života. Už budete vedieť, že na to máte a ku všetkým oblastiam budete pristupovať s väčšou istotou a sebadôverou. To sa prejaví na úspechoch v práci a na spokojnosti v osobnom živote.

Ak sa už dlho odhodlávate začať behať, neváhajte a začnite ešte dnes. Určite sa vám to oplatí.

  • Komentáre

Pridať komentár

Pridať komentár

Oznamovať
avatar
wpDiscuz
  • Podobné články
0
Recepty Výživa

Letné recepty s cuketou v hlavnej úlohe

0
Beh Zdravie Šport

Bežecké zranenie: bežecké koleno

0
Ostatné Šport

Športujeme s deťmi

Navigácia

Magazíny