Cyklistická príprava v zime alebo na jeseň

Po sezóne nastáva čas oddychovať a postupne sa pripraviť na tú ďalšiu. To ale určite neznamená nič nerobiť. Ak chcete v pohode zvládnuť aj ďalšiu sezónu, musíte si naplánovať zimnú prípravu. Je potrebné využiť čo najviac možností, ktoré nám jeseň a zima ponúkajú. Ako na to?

Jesenný oddych strávite prechodom na zimnú prípravu. To znamená zmenu v pravidelnosti tréningu, nové prostredie a aktivity, ktoré sú niekedy náročnejšie ako samotná príprava. Ide o to, aby ste si vedeli zorganizovať čas, harmonizovať nové formy tréningu s bežným životom a následne si stanoviť tréningový plán na zimnú prípravu.

Tréning v zime

Po jesennom oddychu, ktorého dĺžka je pre každého iná, prichádza zima a s ňou aj prvá fáza cyklistickej zimnej prípravy. Môže začať v decembri a trvať do konca februára. Jej cieľom je tréning aeróbnej vytrvalosti a všeobecnej sily. Aérobnu vytrvalosť je možné trénovať na bicykli, objem v nízkych tepových frekvenciach, behom na lyžiach alebo na skialpe. Na meranie tepovej frekvencie používajte športtestery. Všeobecnú silu trénujte komplexným tréningom v posilňovni.

Tréning môže obsahovať balančné, kompenzačné a stabilizačné cviky. Okrem tréningu vytrvalosti by ste sa mali aspoň raz až dvakrát týždenne venovať tréningu intenzity, napríklad behom. Efektívnou formou tréningu je aj intervalový tréning, ktorý za rovnaký čas umožní efektívnejšie budovanie kondície a naštartuje metabolizmus. Strečing po cvičení je samozrejmosťou a nevyhnutnou súčasťou tréningového plánu.

Zimná alebo jesenná cyklistická príprava
Ako si naplánovať zimnú cyklistickú prípravu?

Fitness a všeobecná sila

Počas zimnej prípravy cyklistu by ste mali posilniť celé telo rovnomerne a komplexne. Vhodným miestom je fitness centrum, kde je teplo, pokoj a množstvo iných ľudí, ktorí tiež cvičia. To pomáha zvýšiť motiváciu. Okrem už spomenutých balančných, kompenzačných a stabilizačných cvikov je v kvalitnejších fitkách možné navštevovať aj skupinové cvičenia ako pilates, bosu alebo power joga.

Na cvičenie je možné okrem strojov použiť aj množstvo doplnkov ako TRX, bosu alebo fitlopta. Pozor si treba dávať na budovanie svalového objemu, ktorý cyklista nepotrebuje. Na zimný tréning vyššej intenzity s intervalmi sa hodí aj spinning alebo indoor cycling.

Outdoor aktivity a budovanie kondície

Pobyt v prírode a na čerstvom vzduchu každého z nás baví viac. A ak vás tréning baví, aj výsledky sú lepšie. Beh na lyžiach a skialp si v zime môžete spestriť aj jesennou alebo zimnou turistikou. Tieto aktivity je v chladnom počasí vhodné striedať s bicyklom. Na skialp treba viac snehu, no bežkovať je na Slovensku aj v Rakúsku možné už od decembra. Tieto aktivity sú vhodné na víkend. Na tri alebo štyri dni tak vymeníte stereotyp v uzavretých priestoroch za pobyt v prírode. Na tieto aktivity si zvoľte vhodné cyklistické oblečenie, aby ste neochoreli.

Doplnkové aktivity

Ako doplnkové aktivity počas zimnej prípravy môžete zaradiť plávanie alebo strečing. Výborný spôsob uvoľnenia nôh po tréningu je vyplávanie v bazéne. Voda nadnáša a uvoľní celú opornú sústavu. Toto platí aj o vírivke. Po každej aktivite by mal nasledovať strečing. Jeho dĺžka by sa mala pohybovať v rozmedzí od 30 do 60 minút a dobré je striedať ho s kompenzačnými cvičeniami. Skvelou doplnkovou aktivitou je aj saunovanie, kde sa človek uvoľní a vypotí.

  • Komentáre

Pridať komentár

avatar
  Subscribe  
Oznamovať
  • Podobné články
0
Recepty

Posilnite sa ružovými plackami z cvikle

0
Novinky Tréning Zimné športy Šport Motivácia

Vo forme počas zimy aj bez telocvične

0
Pre začiatočníkov Fitness a cvičenie Na chudnutie Tréning

Drepovať sa dá rôzne. Ako na to?

Navigácia

Magazíny