Ako sa dostať do formy po dlhšom oddychu

Každý z nás už určite zažil, že nebolo času trénovať a celá kondícia zmizla. V takomto prípade treba tréning nanovo naštartovať. Mám tu pre vás pár tipov, ako na to.

Odmeňte sa

Svoj cieľ dosiahnete najrýchlejšie, ak si po každej dosiahnutej méte dožičíte odmenu. Zvýši vám to nasadenie a dychtivejšie sa vrhnete na ďalšie úlohy. Tiež sa tým skráti čas, za ktorý sa vráti stará kondička.

Dôležitá je aj motivácia

Motivácia je jedným z kľúčov k úspechu
Motivácia je jedným z kľúčov k úspechu

Ciele musia byť reálne dosiahnuteľné. Časom rastú a úsilie samozrejme s nimi. Prespatý čas sa ťažko doháňa, nič však nie je so správnou motiváciou nedosiahnuteľné. Platí základné pravidlo – tréningový program dvoch týždňov sa nedá stihnúť za jeden. Je možné si pridať jeden tréning navyše, vždy však s rozumom, aby vás nepremohlo vyčerpanie.

Tréningový partner

Najlepšie je mať výkonnostne podobného partnera. Takto si môžete stanoviť rovnaké ciele, spoločne prekonávať krízy a tešiť sa z dosiahnutých mét. Raz povzbudí jeden druhého a inokedy zase druhý prvého 🙂 Vo dvojici ide jednoducho všetko ľahšie.

Nemajte však priveľké očakávania a nezabúdajte, že počiatočná fáza budovania základnej vytrvalosti trvá päť týždňov. Na rýchlosti začnite pracovať až po nej.

Nebojte sa prekážok, posunú vás ďalej
Nebojte sa prekážok, posunú vás ďalej

Pravidlo regeneračného týždňa

Telo potrebuje na každé tri tréningové týždne jeden pokojný na regeneráciu. Iba tak sa dokáže posúvať dopredu a vstrebať predošlé úsilie. Kondícia vám porastie a vyhnete sa takzvanému pretrénovaniu. Ak toto pravidlo striedania regenerácie a tréningu nebudete rešpektovať, problémy vás určite neminú. Sila sa často získava práve počas odpočinku, keď po tréningu ležíme s vyloženými nohami.

Telo si aj niečo žiada

Ak zaťažíte telo, musíte počítať s tým, že bude niečo chcieť naspäť. Musíte mu dodať kvalitnú zdravú stravu, doplnky výživy, minerály a dostatok tekutín. Len dostatočná regenerácia vás dostane na úroveň, po ktorej túžite. Preto neváhajte a poskytnite organizmu aj oddych vo forme masáže, sauny a iných procedúr.

Tréningový plán

Ak sa k svojmu cieľu túžite dostať rýchlejšie, poraďte sa s odborníkmi. Tí s radosťou vyhotovia profi tréningový plán. Diagnostikujú laktátovú krivku, TF max. a iné špeciálne ukazovatele, s ktorými sa dá trénovať efektívnejšie.

Na záver už len prajem, aby vám neutíchajúce úsilie vydržalo čo najdlhšie. A nezabudnite – regenerácia a tréning sú nerozlučná dvojka 🙂

  • Komentáre

Pridať komentár

Pridať komentár

Oznamovať
avatar
wpDiscuz
  • Podobné články
0
Strava Vitamíny a minerály Zdravie

Čo nám prezrádzajú jednotlivé signály tela?

0
Zdravie Regenerácia

Viete, aké benefity má sauna pre váš organizmus?

0
Recepty

Ak vám nechutí zelenina, máme pre vás tip – vyskúšajte smoothies

Navigácia

Magazíny