Na začiatku bežeckého tréningu radšej pomalšie

Nie je umenie vydať zo seba všetky sily hneď na začiatku a potom sa už len trápiť. Umenie je nájsť mieru medzi svojimi schopnosťami a tým, čo od behu očakávame. Naše telo sa musí vždy najskôr rozohriať a prekysličit, aby malo dosť kyslíka pre svaly.

Keď to hneď na začiatku tréningu preženiete, o chvíľu budete lapať po dychu, bude vás pichať v boku a stratíte chuť pokračovať. Naše telo potrebuje kyslík. Potrebujú ho svaly, mozog a aj srdce.

Pomalý štart pri behu

Tréning treba začínať voľným tempom, niekde na hranici 50 – 60% maximálnej tepovej frekvencie. Pri tomto tempe sa rozdýchate, v tele začne prúdiť okysličená krv a určite sa nezopakujú hore popísané skúsenosti. Časť kyslíka dorazí do svalov, časť do mozgu a časť do srdca. Rozcvičenie by malo trvať asi 20 minút. Potom budete mať dostatok energie na ďalší výkon.

Nastavenie tréningu pri behu
Aj pri bežeckom tréningu platí, že (hlavne zo začiatku) pomaly ďalej zájdeš

Tempo

Pri behu je potom dobré udržiavať rovnaké tempo, aby si organizmus zvykol na záťaž. Potom ho z pomalého štartu pomaly zvyšujte. Rozohriaty a prekysličený organizmus nezatuhne hneď pri štarte a tempo je možné regulovať podľa potreby a aktuálnych možností. Tento istý princíp je možné aplikovať aj pri cyklistickom tréningu.

  • Komentáre

Pridať komentár

Pridať komentár

Oznamovať
avatar
wpDiscuz
  • Podobné články
0
Strava Tuky Zdravie Výživa

Všestranný kokosový olej

0
Cyklistika Tréning Šport

Cyklistická príprava v zime

0
Cyklistika Tréning Šport

Jarné sústredenie

Navigácia

Magazíny