Ako si vybudovať tréningové návyky?

Sviatky a mierne depresívne zimné počasie dokážu narušiť aj zabehnutú tréningovú rutinu. No a pre tých, ktorí plánujú začať vždy k prvému januáru, je ešte ťažšie rozhýbať sa a splniť si svoje fitnes ciele. Jar so sebou prináša množstvo novej energie a bola by škoda nevyužiť ju. Poradíme vám, ako byť fit aj bez permanentky vo fitku. Zdravšie a krajšie telo získate už zo svojej obývačky.

Aj prechádzka je pohyb

Najľahší spôsob k zdravšiemu telu je obyčajná prechádzka. Potrebujete ísť do obchodu? Auto nechajte zaparkované doma. Je od vás práca vzdialená 4 zastávky? Možno nemusíte ísť každý deň hromadnou dopravou. Pre zdravie tela aj duše vám padne vhod aspoň jedna prechádzka cez les. Mnohým k zdravšiemu životnému štýlu pomôžu domáci miláčikovia, so psom sa predsa treba prechádzať aspoň dvakrát denne.

Každý deň v rovnakom čase

Vybudovať rutinu nie je jednoduché. V skutočnosti je kritických len prvých niekoľko dní. Ak si rutinu udržíte mesiac, vybudovali ste si nový zvyk. Naplánujte si preto tréning vždy dopredu a cvičte každý deň v rovnakom čase. Ideálne hneď po prebudení. K rozhýbaniu vám pomôže budík v druhej miestnosti, ku ktorému sa musíte prejsť, ale aj oblečenie či doplnky na tréning nachystané už vopred.

Drepy zvládne každý

Začnite s jednoduchými cvikmi a kratším cvičením. Aj 20 minút denne dokáže postupne meniť vaše telo. Budete cítiť počas dňa o veľa viac energie a zlepšíte aj svoju imunitu. Na začiatok bude stačiť 10 drepov denne, prípadne niekoľko ďalších jednoduchých cvičení, ktoré zvládnete aj doma.

Na pomoc si môžete zobrať YouTube videá s tréningami podľa rôznych stupňov záťaže a náročnosti. Niekomu vyhovuje jóga, niekomu pilates, niekto zas preferuje silové cvičenia. Nájdite si online trénera, ktorý vám sadne, a zadovážte si doplnky, ako fitness podložky, činky, fitlopty alebo príslušenstvo na jógu.

Bežecký pás Capital Sport
Širokú ponuku bežeckých pásov a športového vybavenia nájdete aj v ponuke e-shopu electronic-star.sk

Zaraďte cvičenie nenápadne do svojho života

Ďalší trik, ako nenápadne zaradiť tréning do svojho každodenného života, je využívať cyklotrenažér alebo bežecký pás. Aj pri pozeraní svojho obľúbeného seriálu môžete spaľovať kalórie a posilňovať srdce. Pri zápletke vo filme navyše nebudete rozmýšľať nad tým, že sa vám zle dýcha, že vám je ťažko a že ste zabehli len 30 metrov a už pociťujete únavu.

Cvičenie by nemalo byť utrpenie

No a napokon, ak vás má cvičenie baviť, nemalo by byť utrpením. Pustite si k tomu svoju obľúbenú hudbu, spravte si atmosféru, odmeňte sa chutným proteínovým šejkom. Keď začnete vidieť výsledky, bude vás to motivovať ešte viac. Ideálne počas týždňa striedajte silové cvičenia a kardio. Čoraz viac ľudí obľubuje tzv. jumping, okrem poriadneho tréningu sa vám v tele vyplaví aj riadna dávka endorfínov. Postačí vám na to trampolína.

  • Komentáre

Pridať komentár

Pridať komentár

avatar
  Subscribe  
Oznamovať
  • Podobné články
0
Recepty

Cestoviny s lososom

0
Zdravie Regenerácia

Masáž ako regenerácia po tréningu

0
Strava Bielkoviny Tréning Výživa

Je paleo vhodné pre každého?

Navigácia

Magazíny