5 potravín, ktoré by ste si pred behom mali odpustiť

Vedeli ste, že celozrnné potraviny pred behom vám môžu narobiť problémy? Prečítajte si o ďalších potravinách, ktoré pred tréningom nie sú vhodné. Možno budete prekvapení.

1. Surová zelenina

Obyčajne sa odporúča strava bohatá na surovú zeleninu, ako je kel, špenát alebo brokolica. No ak ste v pohybe, môžete pocítiť nadúvanie kvôli vysokému obsahu vlákniny. Ak si chcete dať niečo ľahké pred tréningom, stavte na smoothie, k šalátu pridajte aj obľúbené ovocie či vločky.

Surová zelenina
Doprajte si surovú zeleninu radšej po behu.

2. Celozrnné výrobky

Prikloniť sa k celozrnnej variante čohokoľvek býva dobrou voľbou, nie však, ak sa chystáte športovať. Sacharidy všeobecne, ktoré môžu viazať kvasinky, plesne a lepok, sú zápalové a prispievajú k zadržiavaniu vody a vedú k nadúvaniu. Síce vám poskytnú energiu (ide predsa o cukry), ale nevýhody prevažujú. Radšej výnimočne siahnite po bielom pečive, ktoré má vlákniny menej. Pre poriadne energetické nakopnutie pridajte arašidové maslo a plátky banánu.

Celozrnný výrobok
Niektoré zdravé potraviny sú nevhodné pred behom.

3. Semienka

Semienka sú zdravé, no neplatí to pri behu. Prinesú opäť len nadúvanie a žalúdočné ťažkosti. Teda v prípade, že ich skombinujete nevhodne. Dôvodom je ich vysoký obsah tuku. Ale ten môže byť vyvážený, ak k svojim obľúbeným semienkam pridáte napríklad ovsené vločky.

Orechy
Časté jedenie orechov je prospešné pre vaše zdravie, no radšej nie pred behom.

4. Čokoľvek korenené

Asi nikto netúži po cvičení plnom kŕčov a pálenia záhy. Práve to riskujete, ak ste predchádzajúci deň večerali niečo poriadne ostré. Podobné pokrmy vyžadujú veľa času na trávenie, doprajte si ich teda mimo trénovania. Lepším variantom je sušené morčacie alebo kuracie mäso, ktoré je plné bielkovín. Len siahnite po tom so zníženým obsahom sodíka a bez umelých prísad.

Koreniny
Čokoľvek korenené môže narobiť problémy.

5. Proteínové tyčinky

Nenechajte sa zmiasť klamlivým marketingom a dávajte si pozor, čo naoko zdravé tyčinky obsahujú. Dosť možno je to totiž len prezlečený cukor. Ak je tyčinka to jediné, čo máte po ruke, uistite sa, že má vyrovnaný pomer sacharidov a tukov.

  • Komentáre

Pridať komentár

avatar
  Subscribe  
Oznamovať
  • Podobné články
0
Fitness a cvičenie Tréning Zdravie

Cvičenie na penovom valci (Foam Roller)

0
Cyklistika Zaujímavosti Rozhovory

Po vážnej nehode nedokázal chodiť, neskôr prebicykloval celý svet

0
Strava Bielkoviny Sacharidy Tuky Výživa

Čo musíte vedieť o makroživinách

Navigácia

Magazíny