Vo forme počas zimy aj bez telocvične

Keď vonku prituhne, viacerí z nás presunú svoje outdoorové aktivity do telocvične alebo začnú častejšie navštevovať posilňovňu. Tí s menším odhodlaním si dajú niekoľko mesačnú pauzu so slovami, že je aj tak príliš chladno na to, aby športovali. My sme zástancami myšlienky, že športovať sa dá celý rok a dokonca ani nie je potrebné utrácať peniaze za drahé permanentky.

Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý pre našu imunitu už od detstva. Keď teploty klesnú pod bod mrazu, je dôležité zvýšiť našu opatrnosť pri športovaní a oveľa viac dbať na dostatočné oblečenie. Možno si v najbližších mesiacoch nebudete môcť dopriať všetky aktivity v takej miere, v akej ste boli doteraz zvyknutí. Skúste ich však nahradiť novou kreatívnou činnosťou.

Zimný beh
Ani počas zimných mesiacov nemusíte prestávať s aktívnym pohybom.

Použite schody

Behanie alebo kráčanie hore-dole po schodoch hoc i vo vašom dome alebo bytovke je skvelý spôsob, ako cvičiť intenzívne kardio a zároveň posilňovať nohy. Začiatočníci môžu beh striedať s chôdzou, pokročilí si môžu na medziposchodí urobiť zopár klikov alebo brať schody po dvoch.

S chuťou na korčule

Časy, kedy ste chodievali hrávať hokej na zamrznutý rybník sú síce už dávno preč, avšak korčuľovanie v zime je znova in. Mnohé mestá otvárajú klziská priamo v centre na námestí alebo na pešej zóne za dostupné ceny alebo dokonca zadarmo. Pokiaľ máte predsa len k dispozícii rybník, môžete si zadávať rôzne úlohy, ktoré chcete splniť, napríklad šprinty na korčuliach, slalomy a podobne.

Hurá na korčule
Na korčule sa v zime môžete dostať aj v centre mesta.

V nákupnom centre bez nákupov

Nech táto rada znie akokoľvek vtipne, nákupné centrá nemusia slúžiť len ako chrám konzumu, ale pokojne aj ako miesto na šport. Sú to zväčša rozsiahle budovy s niekoľkými poschodiami, ktoré môžete prejsť rýchlou chôdzou, prebehnúť sa po ich schodoch či eskalátoroch. Nemusíte nákupné centrum navštíviť rovno v teplákoch, stačí, ak budete mať na pamäti, že rezká hodinová chôdza vám pomôže spáliť 300 až 400 kalórií.

Cvičiť sa dá aj doma

Dnes existuje už množstvo inštruktážnych videí na internete, vďaka ktorým môžete mať profesionálneho trénera hneď po ruke, kedykoľvek potrebujete. Okrem aerobiku či jogy môžete skákať na trampolíne, cez švihadlo, môžete si zostaviť svoj vlastný cvičebný plán a úplne zadarmo bez prítomnosti cudzích ľudí. Už neexistujú žiadne výhovorky, prečo by ste nemohli cvičiť aj v zime.

Domáca joga
Keď je vonku naozaj chladno, ešte vždy môžete cvičiť v pohodlí domova.

Tancom k lepšej kondičke

Udržať sa v pohybe sa dá naozaj akýmkoľvek spôsobom. Stačí sa trocha uvoľniť a pustiť si svoju obľúbenú hudbu. Nie ste dvakrát dobrý tanečník? Pokojne sa vyšantite, veď sa nikto nepozerá. Tanečné kroky striedajte s klikmi, drepmi či skokmi a vaša denná dávka pohybu bude zaručená.

Plávať nemusíte len v lete

Zima sa naozaj môže na prvý pohľad javiť ako nudné obdobie, ktoré okrem zopár zimných športov neposkytuje príliš veľa možností, ako sa hýbať. Stačí však len trocha zapojiť myseľ a prídete na množstvo aktivít, ktoré môžete vykonávať celoročne. Kedy ste si boli naposledy zaplávať? Hoci sú kúpaliská už dávno zatvorené, plavárne majú otvorené celoročne a môžete ich navštíviť často aj vo večerných hodinách po práci.

Plavec na plavárni
Pravidelná návšteva plavárne je veľmi prospešná pre vaše zdravie.

Buďte kreatívni

Možností na pohyb je veľa a sú všade okolo nás. Naozaj sa nemusíme vyhovárať na to, že je vonku zima. Pokiaľ sa neviete prinútiť niečo robiť, zapíšte sa do kurzu. Presne stanovený čas, kedy máte začať s cvičením, vás prinúti sa rozhýbať. Ak sa chcete skutočne zohriať, vyskúšajte tzv. horúcu jogu. Ide o jeden z najnáročnejších štýlov, pretože teplota miestnosti je vyhriata až na 42 °C a jogové pozície a dýchacie cvičenia sa cvičia naozaj intenzívne. Opakom hot jogy je otužovanie, s ktorým sa najideálnejšie začína práve v zime. Zlepší to nie len vašu imunitu, ale aj psychiku. Chce to len postupný tréning. Pokiaľ sa vám predsa len nechce opustiť vyhriatu izbu, vymýšľajte si aspoň rozličné zábavné aktivity. Ak pozeráte televíziu, urobte si rýchle cvičenie vždy, keď ide reklama. Dávajte si rôzne výzvy so svojimi priateľmi a najmä nezabúdajte na to, že pohyb je hlavne o zábave. Držíme vám palce.

  • Komentáre

Pridať komentár

Pridať komentár

Oznamovať
avatar
wpDiscuz
  • Podobné články
0
Recepty

Raňajkový pohár s tvarohom a ananásom

0
Pre začiatočníkov Fitness a cvičenie Na chudnutie Tréning

Plank náš (takmer) každodenný

0
Fitness a cvičenie Tréning

Silové cvičenie pre ženy

Navigácia

Magazíny