Ako si udržať kondíciu aj v zime

Celé leto, jar a jeseň ste makali a udržiavali sa vo forme? Nezahoďte svoju nadobudnutú kondíciu iba kvôli chladnému počasiu a tme, ktorá je pre zimné mesiace typická. Aj v zime je potrebné pracovať na svojej kondícií. A je to jednoduchšie, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Pozrime sa na športy, vďaka ktorým zostanete vo forme aj vtedy, keď medvede už dávno spia vo svojom brlohu.

Outdoorové športy v zime

To, že je zima neznamená, že musíte byť zavretý doma. Stačí nahodiť teplé oblečenie, uvariť čaj a môžete ísť športovať. Chladné počasie a horšie podmienky vonku však netreba podceniť. Je všeobecne známe, že v zimných mesiacoch je ľudský organizmus náchylnejší chorobám, ktoré sa následne aj dlhšie liečia. Toto sú outdoorové športy, ktoré sa dajú robiť iba v zime.

Bežkovať sa dá dokonca aj pri veľkých mestách

Beh na lyžiach je vhodný pre všetky vekové kategórie a začať s ním môžete v akomkoľvek veku. Techniku bežeckého lyžovania sa zvládnete naučiť za pár hodín a budete prekvapený, koľko kalórií dokážete týmto športom spáliť. Hoci to tak nemusí na prvý pohľad vyzerať, bežkovanie je fyzicky náročný šport. Zapája do pohybu aj hornú aj dolnú časť tela, čím posilujete veľký počet svalov. Ak si nie ste istý, či tento šport bude niečo pre vás, bežky si môžete iba požičať v požičovni, kde vám oodborníci poradia, ktoré sú pre vás vhodné. Bežky sa líšia podľa techniky a štýlu bežkovania, takže pri výbere treba vedieť, čo chcete kupovať.

Lyžovanie v lyžiarskych strediskách

Lyžovanie na dlhých zjazdovkách je ďalší spôsob ako zostať vo forme. A ako bonus k tomu dostanete nádherné výhľady na zasnežené hory. Aj pri lyžovaní sa dá poriadne si zamakať. Skúste si nerobiť časté prestávky a naraz zlyžujte dlhšie úseky zjazdoviek. Vaše stehná dostanú poriadne zabrať. Okrem stehenných svalov si precvičíte aj koordináciu, obratnosť a rovnováhu. O tom aká lyžiarska výbava je potrebná pre každého lyžiara si môžete prečítať v našom článku.

Skialp, šport, ktorí mnohí považujú za opačné lyžovanie

Áno, je to tak. Pri skialpe viac hodín šlapete do kopca a keď sa dostanete na vrchol, nasleduje iba jedna jazda dole zjazdovkou. Skialp funguje na princípe špeciálnych lyží, ktoré majú na sklznici prilepené pásy, vďaka ktorým sa nebudete šmýkať dole kopcom. Po skončení výstupu si pásy jednoducho odlepíte z lyží a spustíte sa dole. O tom, že šliapanie do kopca s ruksakom na chrbte ani netreba hovoriť. A keď k tomu pridáte ešte aj lyže, je to poriadna makačka.

Kondícia aj v zime vďaka skialpu
Pri skialpingu sa dostanete na miesta, na ktoré sa bežný lyžiar nedostane a naskytnú sa vám krásne výhľady.

Vymeňte korčuľovanie na asfalte za korčuľovanie na ľade

Na zimnom štadióne alebo ešte lepšie, na zamrznutom jazere. Pred korčuľovaním na jazere sa uistite, že ľad je dostatočne hrubý a neprepadne sa pod vami po nejakom prudkom pohybe. Ak si vyberiete zimný štadión, snažte sa vyhýbať najfrekventovanejších hodinám, kedy bývajú štadióny preplnené a nemôžete si poriadne zakorčuľovať. Pri tomto športe nedochádza k prílišnému zaťažovaniu kĺbov a posilňujete pri ňom svaly dolných končatín a zadku.

Indoorové športy v zime

Posilňovacie cvičenia sa najlepšie robia v zime, pretože nemáte takú chuť ísť von na slnko a na čerstvý teplý vzduch, ako v iných ročných obdobiach. Posilňovať môžete buď na strojoch vo fitness centre, ideálny na udržanie kondície je napríklad spinnig a behanie na bežiacom páse, alebo môžete posilňovať vlastným telom doma. Pri posilňovaní doma sa zamerajte na skoky cez švihadlo. Pokiaľ posilňovanie nie je pre vás, skúste zájsť na plaváreň, na hodinu aerobiku, zumby alebo si zahrajte s partiou kamarátov sálový futbal, basketbal alebo bedminton.

Ako skákať cez švihadlo
Skákanie na švihadle je výborný cvik na udržanie kondície. Niekedy je dokonca lepšie ako samotný beh.
  • Komentáre

Pridať komentár

avatar
  Subscribe  
Oznamovať
  • Podobné články
0
Strava Zdravie Výživa

Večerný nepriateľ chladnička

0
Novinky Beh Tréning

Je lepšie plánovať beh na kilometre, alebo minúty?

0
Strava Recepty Výživa

Vyhýbate sa laktóze? Vyrobte si domáce rastlinné (ne)mlieka

Navigácia

Magazíny