Trénujte aj počas dovolenky

Leto, slnko, more, hory a pohoda. Ak sa chystáte na dovolenku, nezabudnite si pribaliť aj športové oblečenie. Trénovať sa dá všade a dovolenka nie je výnimkou. Je to dokonca ideálne miesto na pravidelné športovanie. Máte dostatok času a kalórie z miestnych kulinárskych špecialít a drinkov treba spáliť. Ako zladiť dovolenku s tréningom?

Dovolenka v karavane a na bicykloch
Pre dobrodruhov, ktorí chcú ostať vo forme sú ideálne cyklovýlety. Kto nechce byť viazaný na miesto, nemusí brať ani karavan. Váš cieľ bude závisieť od vášho výkonu.

Aktívna dovolenka

Najjednoduchší spôsob ako ísť na dovolenku a udržať sa v kondícii je ísť na aktívnu dovolenku. Či už idete organizovane alebo svojpomocne, cyklozájazdy sú prvou voľbou. Zo sedla bicykla si totiž vychutnáte nádhernú krajinu oveľa intenzívnejšie ako z okna auta či lietadla. Krajina popri vás pomaly plynie, zastaviť sa môžete takmer na každom mieste, ktoré sa vám zapáči a popritom stále pracujete na svojej kondičke.

Okrem cykloturistiky sa môžete vybrať na potulky po horách. Vybrať sa na niekoľkodňový trek, alebo si z jedného miesta každý deň robiť kondičné tréningy. Trail running, jogging, nordic walking, bouldering, lezenie – stačí si len vybrať.

Vzhľadom na vysoké teploty sa snažte začať s aktivitou už skoro ráno, aby ste pred obedom buď skončili alebo boli na mieste, na ktorom si môžete oddýchnuť. To platí zvlášť pre hory, kde v poobedných hodinách hrozí riziko letných búrok. Nezabudnite na dostatok tekutín, energetické či proteínové tyčinky, ktoré vám dodajú energiu a opaľovací krém s vysokým faktorom. Po náročných horských výstupoch si doprajte telu čas na regeneráciu v priľahlých kúpeľoch alebo pod rukami dobrého maséra.

Aktívni aj na horách
Dovolenkujete radšej v horách ako pri mori? Okrem čerstvého vzduchu vám hory ponúknu veľa možností ako si dobre zatrénovať.

Dovolenka pri mori a tréning?

Ani dovolenka pri mori nemusí byť len o pláži, bazéne, all-inclusive bufete a bare s chladenými nápojmi. Využite možnosť zabehať si po pláži ešte pred východom slnka, zašportovať si vo fitparkoch, ktoré sú čoraz viac populárne a nájdete ich na mnohých destináciách priamo na plážach. Ak fitparky vo vašej lokalite nie sú, nenechajte sa odradiť. Ranný tréning absolvujte priamo na pláži, poobzerajte sa po prírodných pomôckach na cvičenie – čerstvý kokosový orech poslúži výborne namiesto činiek a po výkone vás skvelo osvieži. Vďaka elektrolytom, ktoré sa v čerstvej kokosovej vode nachádzajú dodá telu tekutiny až dvakrát rýchlejšie ako voda.

Zistite si, kde sa dá požičať morský kajak alebo splavte divokú rieku. Možností na aktívne vyžitie, ktoré ponúka more, je mnoho. Ak sa vám nechce príliš experimentovať, plávajte. Ak máte radi dovolenky v hotelových rezortoch s komplet servisom, zistite si kedy a aké tréningy sa vo vašom areáli dajú robiť.

Kliky na pláži
Posilňovať sa dá aj na pláži. Robiť kliky na piesku vie dať zabrať.

Vyskúšajte nové aktivity

Cestovanie nám rozširuje obzory a ukazuje nové možnosti. Buďte preto otvorení a sledujte, či sa vo vašej destinácii nedá robiť aktivita, o ktorej ste ešte nepočuli alebo ju ešte nevyskúšali. Okrem zábavy, ktorú pri novom druhu pohybu zažijete, si precvičíte aj svaly, o ktorých ste možno doteraz ani nevedeli.

Počuli ste už o SUP paddleboard joge? Vyskúšajte ju, ak budete mať možnosť. Je to zábava a zároveň náročné cvičenie, ktoré okrem klasických prvkov jogy a ohybnosti vyžaduje aj veľkú mieru koncentrácie, koordinácie pohybov a rovnováhy.

Kajak na mori
Počas dovolenky máte dostatok času na to, aby ste sa venovali aj aktivitám, na ktoré doma nemáte čas alebo príležitosti. Precvičte si iné svaly ako zvyčajne a naučte sa niečo nové.

Netrénujete pravidelne? Začnite

Počas dovolenky máte ideálne podmienky aj na začatie aktívneho spôsobu života. Máte dostatok času, ktorý môžete efektívne využiť. Vytvorte si pravidelný režim, ktorý budete vedieť dodržať aj po návrate z dovolenky.

Pre začiatočníkov obzvlášť platí, že treba športovať v čase, kedy nie je extrémne teplo, čiže ideálne veľmi skoro ráno alebo až podvečer (v domácich podmienkach to bude korešpondovať s časmi pred prácou a po práci). Vhodné podmienky na cvičenie vás podporia a motivujú k výkonu. Nezabudnite na dostatočný príjem tekutín a tešte sa na krásnu postavu a endorfíny, ktoré sa vyplavia po ďalšom skvelom výkone.

Fitpark s možnosťou cvičenia vonku
Fitparky a vonkajšie posilňovacie stroje nájdete už takmer všade. Obzvlášť pri pláži, kde chce každý vyzerať dobre.
  • Komentáre

Pridať komentár

Pridať komentár

Oznamovať
avatar
wpDiscuz
  • Podobné články
0
Beh Zaujímavosti Motivácia Rozhovory

Ultrabežec Mišo Stehlík: „S mysľou som sa dohodol, že ma podrží.“

0
Strava Tuky Zdravie Výživa

Nepriateľ zvaný tuk

0
Strava Sacharidy Tuky Výživa

Potraviny, ktorým by ste sa mali radšej vyhnúť

Navigácia

Magazíny