Syndróm iliotibiálneho traktu u bežcov

Syndróm ilotibialneho traktu charakterizuje bolesť na vonkajšej strane kolenného kĺbu. K zhoršeniu bolesti často dochádza pri chôdzi hore resp. dole schodmi. Ide o bežné bežecké zranenie.

Čo je iliotibiálny trakt?

Iliotibiálny trakt je vlastne pás hrubého spojivového tkaniva, ktoré pomáha narovnať kolenný kĺb, a tiež pri pohybe bedrového kĺbu do strany. Upína sa na hrebeň bedrovej kosti a na napínač širokej pokrývky, po vonkajšej strane stehna pokračuje nadol a pripája sa na vonkajšiu časť píšťaly. Ak je iliotibiálny trakt skrátený, resp. stuhnutý, dochádza k treniu o vonkajšiu stranu kolena a nepríjemným príznakom.

Príznaky

• Pri pohybe cítite tupú bolesť alebo máte pocit pálenia na vonkajšej strane kolena.
• Pri pohybe pociťujete pichľavú bolesť na vonkajšej strane kolena.
• Bolesť môže vystupovať na jednom mieste, ale zväčša bolí cela vonkajšia strana kolena alebo vonkajšia strana stehna.
• Obyčajne sa neobjaví opuch.
• Bolesť sa zvyčajne zhoršuje pri chôdzi dolu schodmi.

Príčiny

Preťaženie je zväčša druhotný faktor iliotibiálneho syndrómu. Prvotnou príčinou je obvykle nesprávna technika behu. Skúste sa so svojím trénerom nahrať a zhodnotiť svoj bežecký štýl. Tak asi najskôr pochopíte, kde robíte chybu a môžete počas tréningu systematicky pracovať na jej odstránení. Ďalšou príčinou môže byť nesprávna obuv alebo nadmerné tréningové objemy.

Zlé bežecké topánky
Jednou z príčin je nesprávna bežecká obuv

Liečba

Masáž dokáže zmierniť problém. Doma dosiahnete podobný efekt pomocou cvičenia na penovom valci (Foam Roller).

Foam Roller bežecké zranenia
Cviky na penovom valci môžu zmierniť príznaky
  • Komentáre

Pridať komentár

Pridať komentár

Oznamovať
avatar
wpDiscuz
  • Podobné články
0
Recepty

Ľahký zapekaný losos

0
Regenerácia

Nezanedbávajte pri tréningu spánok

0
Beh Regenerácia

Je regenerácia po behu skutočne potrebná?

Navigácia

Magazíny