Vyskáčte si so švihadlom lepšiu postavu

Chceli by ste si do leta zlepšiť kondičku a vyformovať postavu? Beh je ideálny šport na chudnutie, avšak nie každý má na neho dostatok času a odhodlania. Tí, ktorí športujú pravidelne, veľmi dobre vedia, že začať bolo ťažké, ale vydržať bolo ešte obtiažnejšie. Ak vás prestali baviť dlhé hodiny strávené v posilňovni, vyskúšajte švihadlo. Táto spomienka z detstva dokáže urobiť s vašou figúrou hotové zázraky.

Skákanie cez švihadlo dnes patrí medzi obľúbené fyzické aktivity. Rozhodne nie je také jednoduché, ako to na prvý pohľad vyzerá. Toto cvičenie dá nášmu telu pekne zabrať. Na druhú stranu, naša peňaženka zostane odľahčená, pretože ide o finančne nenáročný šport. Potrebujete si len zakúpiť kvalitné švihadlo a dobrú športovú obuv. Kvalitné tenisky budú tlmiť vaše doskoky, čím ochránia vaše kĺby.

Tréning skákania cez švihadlo
Skákanie na švihadle je moderný spôsob budovania kondície a svalovej hmoty.

Prečo vyskúšať švihadlo?

Skákanie cez švihadlo je nenáročné na čas i miesto. Skákať môžete v podstate kdekoľvek, kde máte okolo seba aspoň trocha voľného priestoru. Zoberte svoje švihadlo von alebo si pokojne zaskáčte doma v obývačke. Počas tejto aktivity zapájate celé telo. Dochádza k jeho spevňovaniu, posilňovaniu i chudnutiu. Skákanie pomáha zbaviť sa celulitídy a dokonca aj bolesti krížov.

Pri používaní švihadla si formujete zadok, stehná i brušné svalstvo. Pre začiatočníkov s minimálnou kondíciou môžu byť začiatky náročnejšie, výsledky sa však dostavia čoskoro a určite stoja za to. Posilníte svoje ramená, chrbát či hrudník a nezabúdajme na spaľovanie nadbytočných kalórií.

Skok do výšky
Skákanie v niektorých ohľadoch prevyšuje aj samotný beh.

Kedy sa najlepšie skáče?

Odborníci považujú ranné skákanie za vhodnejšie. Skákanie s plným žalúdkom nie je nič príjemné a navyše ráno tento druh cvičenia perfektne rozbehne celé vaše telo. Naštartujte svoj krvný obeh, metabolizmus a spaľovanie tukov 50 preskokmi v dvoch sériách. Zaberie vám to zhruba päť minút. Už naozaj neexistuje dôvod, prečo by ste nemohli cvičiť.

Ako bude moje skákanie najefektívnejšie?

Skákať môžete viacerými spôsobmi – na jednej nohe, znožmo, vpred alebo vzad. Dôležité je skákať nízko a radšej rýchlejšie. Nezabúdajte sa rovný chrbát a dýchajte zhlboka. Brucho zatlačte dovnútra, lakte zbytočne neprehýbajte a odrážajte sa z prednej časti chodidla. Zo začiatku to radšej nepreháňajte, aby ste predišli zraneniam, avšak počet výskokov a intenzitu môžete postupne zvyšovať.

Športové švihadlo
Stane sa švihadlo vaším novým cvičebným parťákom?

Na detské švihadlá zabudnite

Pre lepšie výsledky si môžete dnes kúpiť už množstvo moderných švihadiel. Niektoré z nich majú dokonca zabudované počítadlo, vďaka ktorému viete, koľko kalórií ste spálili či koľko skokov máte urobiť. Novinkou je aj záťažové švihadlo. V takomto švihadle je umiestnená záťaž, vďaka čomu budú vaše skoky dynamickejšie a rýchlejšie. Dbajte aj na pohodlné rukoväte. Správnu dĺžku švihadla si vyberiete tak, že keď si stúpnete do jeho stredu oboma nohami, jeho konce by mali siahať do výšky vašich ramien.

Pomotané švihadlá
Pre lepšie výsledky si môžete zvoliť záťažové švihadlo.

Hrozia mi nejaké zranenia?

Ak máte problémy s kĺbmi, skúste si pomôcť bandážou, ktorá zabezpečí spevnenie a stabilitu vašich kolien. O používaní švihadla sa poraďte s odborníkom, ak máte problémy s obehovým systémom, ale aj hocijaké iné zdravotné problémy, s ktorými si nie ste istí. Skákanie je fyzicky náročné a bez kondičky vás na začiatku môžu potrápiť menšie ťažkosti. Určite to však nevzdávajte, výsledky máte na skok.

Inšpiráciu na rôzne druhy cvikov so švihadlom nájdete v nasledovnom videu:

  • Komentáre

Pridať komentár

avatar
  Subscribe  
Oznamovať
  • Podobné články
0
Novinky Fitness a cvičenie Na chudnutie Tréning Pravidelné tréningy

7 dôvodov, prečo je HIIT moderný a účinný

0
Zdravie Výživa

Diéta áno alebo nie?

0
Beh Zdravie Šport

Syndróm iliotibiálneho traktu u bežcov

Navigácia

Magazíny