12 potravín, na ktoré pred pretekmi zabudnite

Možno ste poctivo trénovali celé mesiace, možno ste preteku obetovali veľa času aj energie, ale ak pred pretekmi zjete niečo nevhodné, môže všetka snaha prísť nazmar. Preto sme pripravili nasledujúci zoznam potravín a spôsobov úpravy, ktorým je lepšie sa v posledných hodinách pred pretekmi vyvarovať.

Údené, vyprážané a pečené potraviny

Tento spôsob spracovania potravín je pre náš žalúdok ťažko stráviteľný. To znamená, že váš žalúdok bude aj na štarte preteku ešte stále pracovať a energia, ktorú má váš organizmus pôjde na trávenie a nie do športového výkonu. Tieto potraviny vo všeobecnosti nie sú považované za zdravé a športovec by sa im mal vyhýbať.

Potraviny extrémne okorenené alebo ochutené

Môžu spôsobovať pocit smädu, žalúdočnú nevoľnosť a hnačku. Nadmerný pocit smädu môže ovplyvniť váš športový výkon, pretože sa budete musieť hydratovať viac ako obyčajne a to vás môže vyviesť z rovnováhy.

Koreniny pred športom
Korenie vyvoláva v našich ústach nadmerný pocit smädu.

Zelenina a väčšie množstvo ovocia

Vláknina prijatá posledných šesť hodín pred výkonom spôsobuje pocit „plného žalúdka“ a zhoršuje výkon. Najmenej problematická je varená mrkva alebo banány.

Potraviny s vysokým obsahom tuku

Tuk, najmä ten z teplokrvných zvierat, spomaľuje trávenie a zvyšuje riziko hnačky. Ak musíte konzumovať mäso pred pretekom, dbajte na to, aby malo čo najmenej tuku. Vyhnite sa príprave jedla na tuku alebo masti.

Mäso v akejkoľvek úprave

Ráno a dopoludnia je mäso zle stráviteľné, a pretože by sa zároveň malo prijať najneskôr 5 až 6 hodín pred výkonom, vychádza to tak, že posledná rozumná dávka by mala byť na večeru v deň pred pretekmi.

Mäso pred pretekom
Mäso by ste mali ideálne konzumovať na večeru deň pred pretekom.

Vysokoproteínové nápoje

V deň štartu nemajú opodstatnenie.

Surové potraviny

Surové potraviny sa pomaly trávia a zaťažia váš žalúdok a organizmus v deň preteku.

Zemiaky

Kvôli obsahu solanínu sú nevhodné posledných 30 hodín pred športovým výkonom.

Celozrnné tyčinky a sušené ovocie

Sú zle stráviteľné, jednoduché sacharidy z ovocia môžu spôsobiť osmotické ťažkosti.

Sladké potraviny

Veľká dávka jednoduchých sacharidov stimuluje produkciu inzulínu a nevhodne ovplyvňuje glykemickú krivku.

Zle znášané potraviny

Ak niečo na základe skúseností považujete za mierne rizikové, pri záťaži sa pravdepodobnosť ťažkostí zvyšuje. Pokiaľ viete, ktoré potraviny robia vášmu organizmu zle, vyhýbajte sa im v deň preteku.

Nevyskúšané doplnky stravy

Doplnky stravy zvyčajne predstavujú koncentrát biologicky aktívnych látok, ktoré nemusíte dobre znášať. Na takéto doplnky môže váš organizmus nevhodne zareagovať.

  • Komentáre

Pridať komentár

avatar
  Subscribe  
Oznamovať
  • Podobné články
0
Recepty

Čokoládové brownies s proteínom

0
Beh Pre začiatočníkov Fitness a cvičenie Na chudnutie Tréning Šport

Výhody intenzívneho intervalového tréningu behu

0
Pre začiatočníkov Triatlon Tréning Šport

Možnosti napredovania po začiatku bežeckého tréningu

Navigácia

Magazíny