Potraviny, ktoré vás udržia fit aj v zime

Potraviny, ktoré vás udržia fit aj v zime

cete zostať zdravý aj počas zimy? Toto sú jedlá, vďaka ktorým posilníte svoje zdravie aj v chladnom počasí. Namiesto liekov a rôznych výživových doplnkov z lekárne vám ako prevencia stačia tie správne potraviny, ktoré často obsahujú viac vitamínov ako umelé doplnky stravy.

Ovsenú kašu z detstva si ešte pamätáte?

Časy, kedy kaše na všetky spôsoby jedli iba deti sú preč. Ovsená kaša patrí k jedlám, ktoré sú energeticky najvhodnejšie pre športovcov. Ovsená kaša na raňajky skvelo naštartuje váš deň a zásobí vás energiou až do obeda. Okrem toho sa v nej nachádza množstvo vitamínov. Doplňte si ju orieškami alebo sezónnym ovocím ako sú napríklad jablká, hrušky alebo brusnice.




Nie je ovocie ako ovocie

Vyberajte si sezónne ovocie, ktoré bolo vypestované lokálne. Toto pravidlo platí pre všetky ročné obdobia, nielen zimu. V regáloch potravín síce nájdete veľké krásne jahody alebo ananás, no tieto potraviny boli prepravované veľkú diaľku a preto museli byť aj chemicky upravené. Počas chladných dní sa snažte zvýšiť príjem vitamínu C, ktorý sa nachádza v mnohých druhoch zeleniny.

Bohaté na Vitamín C sú napríklad:

  • sladké zemiaky (bataty),
  • paradajky,
  • červená paprika,
  • citrusové ovocie (citróny, pomaranče, grep, pomelo).


Dopĺňajte v tele železo a zinok

Počas zimných mesiacov dostáva náš imunitný systém zabrať. Preto je potrebné zvýšiť príjem železa a zinku. Skvelým zdrojom týchto dvoch látok je zelenina. Najmä zelená listová zelenina ako napríklad špenát, kel alebo šalát. Ďalšie potraviny, ktorými pomôžete imunitnému systému sú strukoviny, ustrice a červené mäso.

Zhrnutie: čo vám pomôže predísť prechladnutiu?

  • Ovsená kaša,
  • sezónne ovocie,
  • zelenina bohatá na zinok a železo,
  • cesnak,
  • zázvor,
  • viac rýb, vajec a syrov, ktoré obsahujú vitamín B12,
  • polievky
  • výmena cukrových jedál za sladkú zeleninu.

Tovar bol pridaný do košíka

ENTIRE
25.00 €