Kam s nadbytočnými kilami po Vianociach?

Vianoce a sviatky sú už za nami a mnohí začínajú bojovať s prebytočnými kilami. Schudnúť sa nedá len tak, zo dňa na deň, dokonca ani za dva týždne. Potrebujete systematický tréning a hlavne správnu životosprávu.

Životospráva nielen počas zimy

Správna životospráva? Pri slove chudnutie si mnoho ľudí hneď spomenie na hladovanie. To však tiež nie je dobrá voľba. Ísť proti potrebám svojho tela sa naozaj neoplatí, vráti sa vám to v zlom. Hladovanie vám spomalí metabolizmus, telo prepne na šetriaci režim a vy, naopak, priberiete.

Existuje tiež množstvo diét, ktoré vám zaručujú, že schudnete za mesiac 5 a viac kíl. Zmeníte stravu, vaše telo zažije šok a chvíľu vydržíte. Možno dosiahnete želané výsledky, ale čo nastane potom, čo diéta skončí? Máte tak silnú vôľu, aby ste v zdravom stravovaní pokračovali? Telo si vždy vypýta to, čo potrebuje, takže to znova skončí neslávnym jojo efektom.

V skutočnosti nemusíte jesť menej, stačí jesť vhodnejšie potraviny a správne ich kombinovať. V každom jedle by ste mali prijať bielkoviny, sacharidy a tuky. Jedzte menšie porcie takto vyváženého jedla asi štyrikrát denne. Ani sa nenazdáte a kilá budú preč. Ak chcete schudnúť, musíte prijať menej kalórií, ako spálite. Táto zaručená cesta síce jednoducho, ale pre niekoho to môže byť problém.

Zdravé jedlo
Pri chudnutí je základom vyvážená strava.

Maškrty a ako nad nimi vyhrať

Radi maškrtíte? Ak máte chuť na niečo sladké, radšej siahnite po sušenom ovocí alebo po orechoch, ktoré sú nielen zdravé, ale aj chutné. Ale pozor na množstvo, sú samozrejme aj poriadne kalorické, vždy je to však lepšie ako zemiakové lupienky alebo čokoláda.

Orechy sú tuky v zdravej podobe nenasýtených mastných kyselín. Navyše znižujú aj hladinu cholesterolu v krvi. Sušené ovocie zase dodá energiu a vlákninu. Je však pravda, že tieto maškrty endorfíny z čokolády nenahradia. Kúsok tmavej čokolády s vysokým obsahom kakaa (viac ako 75 %) vám ale tiež neuškodí.

Je potrebné aj športovať

Aby bolo chudnutie čo najúčinnejšie, nemal by vo vašom životnom štýle chýbať ani pohyb. Keď máte dostatok vhodného pohybu, ani s jedlom sa už nemusíte tak kontrolovať. Ako si vybrať vhodnú pohybovú aktivitu? Ľudia s nadváhou by mali začať chôdzou, ktorá neškodí kĺbom a minimalizuje riziko zranenia. Keď sa im zlepší kondícia a zvyknú si na pravidelný pohyb, môžu prejsť na iný druh športu. Samozrejme, ak ste začiatočník, vyvarujte sa a nerobte najčastejšie chyby pri tréningu.

Nordická chôdza a chudnutie
Nordická chôdza je vhodná pri chudnutí, môžu ju aj začiatočníci

Ľudia bez nadváhy a zdravotných problémov môžu aj behať. Ako schudnúť pomocou behu, teda v rámci športu, jedným z najlepších spaľovačov kalórií. Je tiež ľahko dostupný a nenáročný a navyše blahodárne vplýva aj na psychiku. Jediné, čo vám treba, sú kvalitné pohodlné bežecké topánky. Samozrejme taktiež odhodlanie a vedomosti o správnej technike behu.

Ppri behu rýchlosťou približne 12 km/h spálite za jednu hodinu až okolo 900 kalórií. K tejto rýchlosti sa však treba dopracovať postupným vylepšovaním kondície. Hodinovým plávaním spálite okolo 700 kCal. A dokonca aj prechádzkou s domácim miláčikom spálite okolo 200 kCal za hodinu.

Koľko pohybu potrebujete?

To je u každého individuálne. Odporúča sa 250 minút týždenne, čo zodpovedá pohybovej aktivite v trvaní 50 minút 5-krát týždenne. Ak ste začiatočník, začnite zľahka, napríklad kardio cvičením od 15 do 30 minút trikrát do týždňa. Postupne dávku zvyšujte. Verte, že vaše kilá pôjdu dole, ani sa nenazdáte, ale hlavne, budete sa cítiť lepšie, sebavedomejšie, zdravšie. Nezabudnite cvičiť pre zdravie. Ako sa hovorí, pekná postava je len výsledkom zdravého organizmu. Držím vám palce.

  • Komentáre

Pridať komentár

avatar
  Subscribe  
Oznamovať
  • Podobné články
0
Pre začiatočníkov Tréning Motivácia

Ako po letnom odpočinku znova získať výkonnosť?

0
Novinky Tréning Zimné športy Šport Motivácia

Vo forme počas zimy aj bez telocvične

0
Triatlon Šport

Praktické tipy na rýchle depo

Navigácia

Magazíny