Magnézium vás udrží vo forme a zrelaxuje svaly

Magnézium vás udrží vo forme a zrelaxuje svaly

Prehnali ste to s cvičením a teraz vás trápia bolesti svalov a kŕče? Pociťujete náhlu a zdanlivo bezdôvodnú slabosť a nedokážete sa poriadne sústrediť? Skúste doplniť horčík. Minerál, ktorý je veľmi dôležitý pre správne fungovanie tela, sa odbúrava pri strese a nadmernej fyzickej aktivite. To je kombinácia, ktorú aktívni športovci dôverne poznajú, a to najmä v období pred zápasom či dôležitou súťažou. Nedostatok horčíka môže zhoršiť výkon, a preto myslite na jeho pravidelné dopĺňanie. Ak máte kvôli výkonu zvýšený prísun proteínov, spotreba horčíka je ešte vyššia, pretože sa zúčastňuje na ich metabolickom spracovaní.
Steak bielkoviny Ak kvôli výkonu prijímate viac proteínov, nezabúdajte na horčík
Ako vo svojej knihe Nová miniencyklopédia prírodnej liečby uvádza odborník Igor Bukovský, ľudské telo obsahuje 20 – 28 gramov horčíka. Odporúčanou dennou dávkou pre mužov je 410 – 450 mg denne. Pre ženy je to 310 – 360 mg denne. Horčík si môžete doplniť prirodzeným spôsobom z potravy, alebo vo forme výživových doplnkov. Lepšie je ho prijímať z potravín, o dlhodobom užívaní horčíka vo forme výživových doplnkov sa najprv poraďte s lekárom.
Horčík v strukovinách Ak sa dá, voľte si prirodzené zdroje horčíka
V prirodzenej podobe ho nájdete hlavne v strukovinách, mliečnych výrobkoch, v zemiakoch pečených v šupke, v celozrnných výrobkoch, niektorých druhoch orechov (vlašské, mandle, brazílske, para) a v olejnatých semenách (tekvica, slnečnica, sezam). Nájdete ho aj v zelenej listovej zelenine av banánoch, malinách, čučoriedkach, jahodách a marhuliach.

Tagy článku:

Tovar bol pridaný do košíka

ENTIRE
25.00 €