7 dôvodov, prečo je HIIT moderný a účinný

HIIT je náročný a vyžaduje si pevnú vôľu. Skúste ho však prijať ako výzvu. Jediný spôsob, ako uspieť, je vložiť do tréningu maximum. Vysoko intenzívny intervalový tréning je o tvrdej práci, ktorá ale veľmi rýchlo prináša výsledky a šetrí váš čas. Prečo sa tento druh fitnes stal číslom jeden pre tento rok?

HIIT je skratka pre vysoko intenzívny intervalový tréning, ktorý zažíva momentálne hotový boom. Pri tomto cvičení nielenže chudnete, spaľujete tuk a formujete svoje telo, ale aj posilňujete svoju myseľ, zlepšujete svoje zdravie a kondíciu a učíte sa prekonávať prekážky. HIIT je forma kardia, ktorá spája krátke a intenzívne časové intervaly anaeróbneho cvičenia a menej intenzívne intervaly zotavenia. Takýto druh cvičenia má veľa výhod. Spísali sme pre vás, prečo ho momentálne odporúča množstvo trénerov.

HIIT intenzívne cvičenie
Intenzívny tréning si vyžaduje odhodlanie a zameranie sa na cieľ.

Môžete ho cvičiť kdekoľvek

Skvelá vec na tomto druhu cvičenia je, že ho môžete vykonávať prakticky všade. V dnešných časoch, kedy je internet plný inštruktážnych videí, môžete HIIT praktizovať pokojne aj vo svojej obývačke. Tento druh tréningu je ideálny pre každého, kto nemá možnosť chodievať pravidelne do posilňovne. Pokiaľ často cestujete kvôli práci, zacvičiť si môžete hoci aj v hotelovej izbe.

Krátke tréningy šetria váš čas

Uponáhľaný spôsob života dnešných ľudí si doslova žiadal cvičenie, ktoré aj vďaka pár minútam pohybu dokáže robiť zázraky. Tréningy HIIT sú kratšie než tradičné cvičenie. Veľká časť z nich trvá zhruba 30 minút alebo aj menej. Verte nám, že tento čas je úplne optimálny. Cvičenie sa skladá z krátkych intervalov intenzívneho cvičenia, ktoré je nasledované krátkou pauzou na zotavenie. Kľúčom k úspechu je vykonávať cviky s maximálnym úsilím.

Vysoko intenzívne cvičenie
Do cvičenia musíte dať všetko, iba tak dosiahnete požadované výsledky.

HIIT je skvelý pre celkové zdravie

Je preukázateľné, že tento druh cvičenia udržiava zdravú činnosť srdca, zlepšuje citlivosť na inzulín a znižuje krvný tlak. HIIT takisto zrýchľuje metabolizmus a síce priamo počas cvičenia nespálite viac energie ako pri iných druhoch fitnes, „nakopne“ to váš metabolizmus na celé ďalšie hodiny. Je skvelé ho kombinovať so silovým tréningom, ktorý má rovnaký efekt.

HIIT nie je nikdy nudný

Konečne nastal čas, kedy môžete odložiť nudný bežiaci pás či stacionárny bicykel. S HIIT tréningom sa nudiť rozhodne nebudete, pretože množstvo cvikov, ktoré môžete obmieňať, je naozaj obrovské. Bežné druhy cvičenia väčšinou znamenajú rovnaký pohyb znova a znova. Pri HIIT môžete experimentovať, zvyšovať náročnosť alebo meniť dĺžku aktívnej či oddychovej fázy.

Zábavný tréning HIIT
Pokiaľ hľadáte cvičenie, pri ktorom sa môžete plne realizovať, HIIT je presne pre vás.

Nepotrebujete žiadne pomôcky na cvičenie

Jediné veci, ktoré budete pri tréningu potrebovať, sú stopky a fľaša vody. HIIT si nič viac nevyžaduje. Je skvelé, že okrem toho, že nemusíte míňať peniaze za posilňovňu, ušetríte aj na pomôckach. Ide najmä o cvičenie s vlastnou váhou, výskoky, drepy, angličáky a podobne.

Spálite viac tuku a kalórií

Vysoko intenzívny intervalový tréning je skvelý v tom, že tuk spaľuje aj po docvičení. Ako sme už spomínali, toto cvičenie zrýchli náš metabolizmus, čiže množstvo kalórií, ktoré spálime aj na 24 až 48 hodín po ukončení cvičenia. Je však dôležité uistiť sa, že cvičíme naozaj vysoko intenzívne.

Ľudia si často chybne myslia, že pohyb, ktorý je vykonávaný celý čas v rovnakom tempe, je najlepší spôsob spaľovania tukov. Môžeme sem zaradiť napríklad beh. Pravda sa však skrýva úplne inde. Práve pri HIIT tréningu spálite tukov oveľa viac. Tajomstvo sa opäť skrýva vo vyššej intenzite cvičenia a väčšiemu množstvu využitej energie.

Omladnete

Cvičenie HIIT podporuje tvorbu nových mitochondrií vo vašich bunkách. Mitochondrie produkujú väčšinu ATP, čo bunky používajú ako zdroj energie. Táto schopnosť klesá s pribúdajúcim vekom, je to v podstate jeden z procesov, ktorý definuje starnutie. HIIT tento proces naopak spomaľuje a ako bonus prirodzene zvyšuje hladiny rastového hormónu, ktorý nás udržiava mladými a zdravými.

HIIT pre mladosť a vitalitu
Vďaka HIIT a jeho vplyve na tvorbu mitochondrií a rastového hormónu budete oveľa dlhšie mladí a vitálni.

Zopár rád na záver:

  • Tréning začnite a ukončite strečingom.
  • Dodržujte správny pitný režim a výživu, ktorá bude dávať vášmu telu dostatok paliva.
  • Zaraďte do cvičenia cviky, ktoré precvičia celé telo a stimulujú čo najviac svalov bez prílišného preťaženia.
  • Počas intervalov vysokej intenzity cvičte s maximálnym úsilím.
  • Meňte úrovne cvikov, t.j. napríklad z kľukov prejdite na výskoky a podobne.
  • Stanovujte si náročné, avšak reálne a merateľné ciele.
  • Nezaraďujte HIIT tréning viac ako dvakrát do týždňa, je vhodné dopĺňať ho kardiom alebo posilňovaním.

  • Komentáre

Pridať komentár

avatar
  Subscribe  
Oznamovať
  • Podobné články
0
Recepty

Čokoládové brownies s proteínom

1
Sacharidy Tréning Regenerácia

Top mýty o regenerácii

0
Fitness a cvičenie Výživa

Ako často si môžete počas chudnutia dovoliť výnimky?

Navigácia

Magazíny