Energia, zábava a kondícia v jednom

Pohyb nie je len zábavou, ale aj príležitosťou ako sa zdokonaliť, oddýchnuť si, odbúrať stres, zlepšiť si kondíciu a dodať telu potrebnú dávku energie a šťastia. Športovaním sa zbavíte zlej nálady a doprajete telu relax, vyformujete si perfektnú postavu a vybudujete pevnú imunitu. Nevzdávajte sa športu ani za chladných dní a začnite športovať už dnes. Ponúknite sa z výberu športov, ktoré vám spestria všedné dni.

Chopte sa rakety!

Patríte k ľuďom, ktorí majú radi dynamiku, rýchlosť, presnosť a akciu? Chcete si vycibriť postreh, reakcie, ale aj kondíciu? Neváhajte a chopte sa rakety. Tenis, softball, squash alebo badminton vás prenesú do sveta najrýchlejších raketových športov. Počas jediného zápasu dokážete nabehať niekoľko kilometrov.

Tenis je zábavný a efektívny šport
Skúste niektorý z raketových športov

Čo tak spojiť pohyb a hudbu?

Ak sa chcete zapotiť a zbaviť sa pár kíl, hodiny tanca alebo aerobiku sú vhodné práve pre vás. Spojenie hudby a pohybu je ideálne pre rozvoj telesnej aj duševnej pohody. Pohyb pri tanci je zábavou a aerobik navyše používa rôzne druhy pomôcok ako fitlopty a schodíky.

Bicyklujte aj vo vnútri!

Ak sa cítite unavení, šliapnite na pedále a vydajte sa do sveta spinningu. Dynamický pohyb vo vás prebudí novú energiu, efektívne spáli tuk, posilní imunitný systém a preventívne zasiahne proti srdcovo-cievnym ochoreniam. Zájdite do posilňovne alebo si zariaďte domáce fitness a bicyklujte počas celého roka bez obmedzenia. Primeraná záťaž a tempo pomôže udržať pohyblivosť najmä tzv. veľkých kĺbov, ktoré nesú váhu (bedier, kolien, členkov) bez ich neúmerného preťažovania.  

Navštívte fitness centrum

Pracovať preventívne na sebe môžete začať hocikedy. Neobávajte sa začať cvičiť alebo posilňovať. Kto dlhodobo necvičí, zlenivie, svalstvo časom ochabne a človek začne mať problémy so zvládnutím bežných každodenných aktivít. Práve pohyb je dôležitou súčasťou nášho života. Skúste cvičiť pod dohľadom skúseného trénera alebo si zacvičte doma.

Zaplávajte si!

Plávanie v bazéne je ideálny spôsob, ako sa udržať fit po celý rok. Pri plávaní je chrbtica prinútená zaujať správnu polohu, pohyby vo vode sú plynulé a vykonávané proti miernemu odporu vody. Plávaním si zlepšíte celkovú kondíciu a precvičíte nielen veľké svalové skupiny, ale aj drobné svaly, ktorých zapájanie si ani neuvedomujete.

Plávanie spevní chrbticu
Plávanie vás rozhýbe a ochladí

Pomôže aj sauna

Telu prospieva aj saunovanie a kondíciu si môžete udržiavať i plávaním v krytých bazénoch. Že sa vám v zime nič nechce? Vybehnite na niekoľko dní do hôr a dožičte si pár slnečných lúčov a pobyt na čerstvom vzduchu. Nechajte rušné a stresujúce prostredie mesta za sebou a vychutnajte si pokojné prostredie a nádhernú panorámu. Zlepšíte si nielen náladu, ale slnko vám naštartuje proces tvorby vitamínu D v koži, a tak pozitívne ovplyvní aj obranyschopnosť organizmu.

Lenivosť nechodí ruka v ruke so zdravím. Prekonajte ju a začnite športovať už dnes. Stačí trocha sebazaprenia a po niekoľkých týždňoch sa budete cítiť omnoho lepšie.

  • Komentáre

Pridať komentár

Pridať komentár

Oznamovať
avatar
wpDiscuz
  • Podobné články
0
Pre začiatočníkov Fitness a cvičenie Na chudnutie Tréning

Plank náš (takmer) každodenný

0
Recepty Výživa

Ako nahradiť pečivo na raňajky a desiatu?

0
Recepty

Zdravý šalát z bulguru na dva spôsoby

Navigácia

Magazíny