Ako sa obliecť na beh na jeseň

Chodíte behať aj keď je na zemi popadané lístie a teplomer ukazuje menej ako 15 stupňov? V tom prípade sa musíte správne obliecť. Podcenenie oblečenia počas behania v chladnom počasí sa vám môže nepríjemne vyplatiť. Čo na seba? Prečítajte si v našom článku.

Nepreháňajte to s behaním v chladnom počasím

To, že keď idete do práce máte na sebe zimnú bundu neznamená, že aj počas behania musíte byť naobliekaní ako cibuľa. Veľa vrstiev oblečenia môže obmedziť vaše pohyby a techniku behania. Akonáhle začnete bežať, vaša bežná telesná teplota sa zvýši a budete mať pocit, že je o 10 stupňov viac, ako v skutočnosti ukazuje teplomer. Avšak, výbavu netreba ani podceniť. Pri športe sa potíte a chladný vietor vám môže spôsobiť rôzne zdravotné problémy.

Behanie na jeseň
Keď sa vaše telo zahreje behaním, vonkajšia teplota sa vám bude zdať pocitovo vyššia.

Obliekame sa od nôh

Voľba tenisiek je počas behania v chladnom počasí jeden z najdôležitejších aspektov. Väčšina ľudí pociťuje najviac chladu práve od nôh. Tento chlad sa postupne z nôh rozšíri do zvyšku tela a ovplyvní váš výkon. Preto si dajte záležať na výbere vhodných tenisiek. Aké tenisky sú vhodné? Vyberajte si hlavne z hrubších materiálov, ktoré vaše nohy zahrejú. Netreba ale zachádzať až do takých krajností, že budete behať v turistických topánkach. Tenisky by mali byť špecializované a tvarované na beh.

Okrem hrúbky tenisiek je dôležité, aby podrážka bola čo najvyššia. Práve cez tenkú podrážku bude prenikať do vášho organizmu najviac chladu. Ak nemáte doma tenisky do chladnejšieho počasia, nohy si môžete ochrániť aj hrubými ponožkami z termoregulačného materiálu. Na nohy si oblečte hrubšie bežecké nohavice alebo legíny, ktoré sú z teplejšieho materiálu. Ak nemáte takýto kúsok vo svojej skrini, pokojne si oblečte pod obyčajné bežecké nohavice termoprádlo. Nepreháňajte to so zbytočne hrubými teplákmi, v ktorých sa nielenže prehrejete, ale sa vám v nich bude aj zle behať.

Udržiavajte vrchnú časť tela v teple

Viac ako na nohy by ste sa mali sústrediť na udržanie vrchnej časti tela v teple. Krátke tričko vymeňte za funkčné tričko s dlhým rukávom, ktoré bude súčasne odvádzať pot aj vás udrží v teple. Na tričko si môžete dať ako ďalšiu vrstvu tenkú mikinu, alebo bundu. Keď už raz začnete s bundou behať a spotíte sa, nevyzliekajte si ju, pretože takto môžete veľmi rýchlo ochorieť. Okolo krku si môžete dať športovú šatku, aby hrdlo zostalo v teple. Na hlavu si taktiež môžete dať tenkú čiapku alebo šiltovku. Dýchať by ste mali najmä nosom, keďže vzduch, ktorý vdychujete je studený. Nos tento vzduch prefiltruje viac ako ústa, ktoré ho pošlú priamo do pľúc. Ak pri behaní potrebujete dýchať ústami, snažte sa dýchať cez šatku. O tom, ako správne dýchať pri behaní si môžete prečítať v našom článku.

Čiapka na behanie
Namiesto čiapky môžete zvoliť aj čelenku.

Pri behaní v zime nezabúdajte na reflexné prvky na vašom oblečení. Počas zimy sa stmieva skôr a pokiaľ nebeháte iba na bežeckom okruhu alebo trati, mali by ste mať na sebe minimálne jeden reflexný prvok. Iba obyčajná reflexná páska na ruke alebo nohe dokáže v mnohých situáciách zachrániť život.

  • Komentáre

Pridať komentár

avatar
  Subscribe  
Oznamovať
  • Podobné články
0
Tréning Zdravie Výživa Zaujímavosti

Ako prežiť horúčavy a zostať produktívny

0
Beh Pre začiatočníkov Tréning Šport

Behanie je ako antidepresívum

0
Novinky

Ako si udržať kondíciu aj v zime

Navigácia

Magazíny