12 potravín na ktoré pred pretekmi zabudnite

Možno ste poctivo trénovali celé mesiace, možno ste závodu obetovali veľa času aj energie, ak ale pred pretekmi zjete niečo nevhodné, môže všetka snaha prísť nazmar. Preto sme pripravili nasledujúci zoznam potravín a spôsobov úpravy, ktorým je lepšie sa v posledných hodinách pred pretekmi vyvarovať.

Údené, vyprážané a pečené potraviny

Sú zle stráviteľné a zdravotne menej vhodné.

Potraviny extrémne okorenené alebo ochutené

Môžu spôsobovať pocit smädu, žalúdočnú nevoľnosť a hnačku.

Zelenina a väčšie množstvo ovocia

Vláknina prijatá posledných šesť hodín pred výkonom spôsobuje pocit „plného žalúdka“ a zhoršuje výkon. Najmenej problematická je varená mrkva alebo banány.

Potraviny s vysokým obsahom tuku

Tuk, najmä ten z teplokrvných zvierat, spomaľuje trávenie a zvyšuje riziko hnačky.

Mäso v akejkoľvek úprave

Ráno a dopoludnia je mäso zle stráviteľné, a pretože by sa zároveň malo prijať najneskôr 5 až 6 hodín pred výkonom, vychádza to tak, že posledná rozumná dávka by mala byť na večeru v deň pred pretekmi.

Vysokoproteínové nápoje

V deň štartu nemajú opodstatnenie.

Surové potraviny

Sú pomaly stráviteľné.

Zemiaky

Kvôli obsahu solanínu sú nevhodné posledných 30 hodín pred výkonom.

Celozrnné tyčinky a sušené ovocie

Sú zle stráviteľné, jednoduché sacharidy z ovocia môžu spôsobiť osmotické ťažkosti.

Sladké potraviny

Veľká dávka jednoduchých sacharidov stimuluje produkciu inzulínu a nevhodne ovplyvňuje glykemickú krivku.

Zle znášané potraviny

Ak niečo na základe skúseností považujete za mierne rizikové, pri záťaži sa pravdepodobnosť ťažkostí zvyšuje.

Nevyskúšané doplnky stravy

Doplnky stravy zvyčajne predstavujú koncentrát biologicky aktívnych látok, ktoré nemusíte znášať.

  • Komentáre

Pridať komentár

avatar
  Subscribe  
Oznamovať
  • Podobné články
0
Recepty

Ľahký zapekaný losos

1
Pre začiatočníkov Tréning Regenerácia

Počúvate svoje telo?

0
Zdravie Regenerácia Výživa

Ako predchádzať zimnej letargii?

Navigácia

Magazíny