Cviky s vlastnou váhou pre cyklistov

Michal Uličný

Som kondičný tréner, študent a aktívny triatlonista, ktorý sa pravidelne zúčastňuje pretekov na Slovensku ale aj v zahraničí. Keďže z pohybových schopností najviac obľubujem vytrvalosť (objemy dlhého triatlonu), tak viem čo obnáša tento náročný šport, príprava a všetko okolo. Športom žijem 24 hodín denne a preto moja práca, je zároveň moje hobby.

Mohlo by sa vám páčiť

4 komentáre

  1. Erik Golian píše:

    Zdravím, musím s tebou nesúhlasiť čo sa týka silového tréningu. Som cyklista a cyklistika už dávno nie je len o opakovaní symetrického pohybu. Súhlasím s tým že v prípade cyklistov nie je potrebné cvičiť na strojoch s veľkými váhami ale posilňovanie tela s vlastnou váhou nie je na škodu. V cyklistike v súčasnej dobe je potrebné mať silné ruky kde v disciplíne akými sú cyklokros a mtb sú dosť potrebné. Trate sú náročnejšie a pokiaľ chce byt cyklista dobrý musí mať silné ruky s tým súvisí hrudník a brušné svaly. Svaly hlbokého stredu mu pomáhajú v stabilizácii a pri neustálych zmenách smeru jazdy sú často potrebnejšie ako tie nohy aby cyklista nestratil rovnováhu. Pri nohách sa jedná taktiež o silu kedy v špurte alebo pri výšlape do kopca to neodpracuje len cyklický tréning. V takom cyklokrose je potrebné za nohami a rukami vytiahnuť celú svoju váhu aj s bicyklom pri prekonávaní prekážok a v tom prípade sa jedna práve o tie zatracované drepy, brušáky a bicepsy. Je nutné mať vytrénované všetky svaly a nie sa venovať len cyklickému pohybu. Informuj sa u viacerých slovenských a aj svetových trénerov a tí ti to potvrdia a až potom napíš článok.

  2. Uličný Michal píše:

    Dakujem za tvoj názor. V prvom rade sa ospravedlňujem, že článok bol skôr smerovaný na cestnú cyklistiku , Triatlon a nebolo to tam spomenuté. Priznávam, že som to mohol spomenúť kedže cyklistika sa nedá zahrnúť celkovo a to už vôbec nie v krátkom článku, ktorý by mal smerovať širokej verejnosti. Uznávam…
    A na tvoju vetu,,Informuj sa u viacerých slovenských a aj svetových trénerov a tí ti to potvrdia a až potom napíš článok.“ môžem zareagovať iba takto. 1 rad si prečítam od teba ako odborníka článok, ktorému pochopí široká verejnosť.
    2: na moju obhajobu, mám zverencov,ktorý vyhrali aj napríklad slovenský pohár v zjazde a pravidelne sa zúčastňujú aj európskych pohárov, čiže viem čo obnáša ich špecifický tréning.
    3: cyklistika nieje iba Mtb a cyklokros. chcel som začať úplne od jadra od základu… čiže zameral som sa na základný pohyb.
    4:každý deň získavam nove informácie o tréningu na našej fakulte,robím si certifikáty, minimálne 6 hodín denne strávim pri svojich klientoch,ktorí sú zdraví a plne funkční a učím sa aj od odborníkoch . A aby som nebol iba pri teorií snažím sa okolo 18 hodín týždenne hýbať aj ja sam . Takže myslím , že toho robím a obetujem dosť.

  3. Tibor Szabo píše:

    pekny clanok, cviky ktore popisujes su super. Ale skoro sa mi stalo ze som ho nedocital ked si zacal slovami „…cyklisti drepujú…“ (v negativnom slova zmysle). Drep je uzasny cvik, mal by ho robit snad kazdy sportovat a cyklista dvojnasob 🙂 dovody asi nemusim rozpisovat (celkove posilnenie tela, komplexne zapojenie svalov noh, nie len izolovanie kvadricepsov, posilnenie stredu a celkovo tzv. posterior chain..). Samozrejme u cyklistov(aj triatlonistov) treba davat pozor na pretazenie, kedze sila noh je v nerovnovahe so silou zvysku tela, takze na drep len opatrne a kludne sa vyburit napr na legpressy alebo vypadoch 🙂

  4. Tomas píše:

    Aj co sa cestnej cyklistiky tyka, tak je tu na mieste silovy trening. Prave tie drepy, legpress, predkopavanie a to s vahami, ktore dovolia opakovania medzi 4-12x na seriu. Takyto doplnok vhodne zavedeny k vytrvalostnemu treningu zvysuje nielen maximalny vykon, ale aj ekonomiku pohybu a aj vykon laktatovom prahu. Za posledne roky bolo niekolko studii najma v Norsku, ktore toto podporuju. A aj taky Kristoff drepuje najma v zime. A nepouziva male vahy, ale drepy aj s 170kilami. Kristoff nie je len sprinter, je aj klasikar.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.